De blikvangers van VTM

vrijdag 13 oktober 2017

In de tweede aflevering van 'Hoe Zal Ik Het Zeggen?' op maandag 16 oktober brengt comedian Jens Dendoncker enkele boodschappen op een hoogst originele manier over.

Yoghurtpotjes die verkeerd worden gesorteerd, onderburen die luidruchtig zijn in bed en mannen die vrouwen naroepen op straat: de slachtoffers van dienst krijgen een lesje geleerd dat ze niet snel zullen vergeten. Ook een nietsvermoedende Ruth Beeckmans wordt verrast. Haar auto is zo rommelig dat er met moeite iemand bij kan en dat is haar beste vriendin grondig beu...

In De Seksenquête 2017 op dinsdag 17 oktober gaat 'Telefacts' na hoe technologie ons seksleven is binnengeslopen. De reportage verdiept zich in de wereld van de seksspeeltjes en hulpmiddelen: van gewone vibrators tot seksrobots en virtuele seksbeleving. Wat is nu al mogelijk en wat staat de mensheid nog te wachten op het vlak van seks? Julie Colpaert sprak met verschillende Vlamingen over hun seksleven en het gebruik van seksspeeltjes.

In 'Het Lichaam van Coppens' op donderdag 19 oktober vliegen Staf en Mathias naar Barcelona, waar menselijke piramides al sinds de zeventiende eeuw een traditie zijn. Hoeveel gewicht staat er op de schouders van de onderste man in zo’n piramide? De broers ondervinden het aan den lijve. Kinderen jonger dan drie jaar zijn volgens een krantenartikel niet in staat om te liegen. Staf en Mathias gaan na of dit klopt en hangen kinderen aan een zelfgemaakte, maar zeer geloofwaardige leugendetector.

In het derde seizoen van 'Alloo bij de Wegpolitie' bevindt Luk Alloo zich opnieuw aan boord van de politiewagen. In de tweede aflevering op donderdag 19 oktober is hij getuige van een actie tegen drugstransport. Daarnaast wordt een man aan de kant gezet nadat hij door het rode licht is gereden, net als twee chauffeurs die hun gsm gebruikten achter het stuur.

In de eerste aflevering van de Battles op vrijdag 20 oktober gaan Natalia, Bart Peeters, Koen Wauters en Alex Callier elk met 12 teamleden naar het tweede stadium van 'The Voice van Vlaanderen'. In deze Battles strijden de kandidaten voor een felbegeerde plek in de liveshows door samen - maar ook tegen elkaar - te zingen in een zangarena. Elke coach moet samen met zijn hulpcoach hartverscheurende keuzes maken, want zijn team wordt voor de helft uitgedund.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.