Diamant van 5 miljoen euro doet emoties oplaaien in 'Vossenstreken'

zondag 1 februari 2015

Vijf miljoen euro. Dat is de waarde van de rode diamant die op maandag 2 februari in handen komt van commissaris Sara Roose (Barbara Sarafian) en haar team.

In de derde aflevering van 'Vossenstreken' wordt een zaak uit 2003 heropend na een bijzondere ontdekking van Mieke Devries, een oude bekende van rechercheur Max Cuypers (Jappe Claes) en een gastrol die vertolkt wordt door Karen Vanparys.

Toen sociaal werkster Mieke Devries enkele jaren geleden het appartement van Sam De Meter leegmaakte na zijn overlijden, trof ze tussen zijn spullen een prachtig kristal aan. Tenminste, dat dacht ze toch. Nu blijkt dat kristal een zeer zeldzame, grote, onbewerkte diamant te zijn met een geschatte waarde van vijf miljoen euro. Het team besluit de zaak uit te spitten en ontdekt al snel dat de steen hoort bij de buit van een diefstal uit 2003. Wie zat er achter die diefstal? En waar is de rest van de buit? De speurders voelen o.m. gastacteurs Jos Geens, Laura Verlinden, Eddy Vereycken en Tom De Becker aan de tand in de hoop tot een doorbraak te komen.

Terwijl het onderzoek van zijn collega's niet zonder slag of stoot verloopt, roept de hele zaak diep zittende emoties op bij Max. Hij worstelt met onverwerkt verdriet uit zijn verleden en weet zich geen houding aan te meten ten opzichte van Mieke. Groeien de twee dichter naar elkaar toe? Of slaagt Max er niet in het verleden los te laten?

'Vossenstreken', maandag 2 februari om 21.45 uur bij VTM.

Kijk online naar 'Vossenstreken'

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Kasteel Vosbergen bestaat 400 jaar en dat wordt de hele zomer gevierd. Vandaag staat de heropening van de oprijlaan op het programma. Jeanne vraagt zich af of haar 93-jarige moeder wel in de koets kan klimmen. Ook op landgoed Maarsbergen gaat het niet van een leien dakje en moet de 22-jarige Willem een moeilijke beslissing nemen. Over daken gesproken: de hoge dakrand van landgoed Wickenburgh krijgt een nieuw likje verf van Otto. Op het keurige, normaal zo rustieke landgoed Oolde staat een hippiefestival op het punt te beginnen.

'Liefde voor het Landgoed', om 21.30 uur bij Omroep MAX op NPO 1.