Nieuw seizoen van 'Somebody's Gotta Do It' op Discovery

vrijdag 5 januari 2018

Mike Rowe trekt opnieuw door Amerika op zoek naar de gekste, grappigste en gevaarlijkste beroepen. Van rodeoclowns, die woeste stieren moeten afleiden, tot serieuze voodoobeoefenaars, en van ambachtelijke makers van chocoladerepen en cigarbox-gitaren tot bizarre curling-kampioenen en middeleeuwse zwaardvechters.

Mike wil niet alleen weten wat ze doen en hoe ze het doen, maar vooral waarom. Wat is de achtergrond van hun opmerkelijke passie die soms wel erg bijzonder is? Zo ontmoet hij in de eerste aflevering een man die zich elke dag kleedt als oud-president Abraham Lincoln en daar zelfs zijn werk van heeft gemaakt. De voormalige talenprofessor zegde zelfs zijn baan op en houdt nu bijeenkomsten waar hij aan zijn toehoorders oude wijsheden van Lincoln reciteert. Mike praat niet alleen met deze opvallende persoonlijkheden, maar wil ook aan den lijve ondervinden hoe het is om in hun schoenen te staan. Zo doet hij mee aan een modderige Navy-training, stapt hij de ring in tijdens een potje Mexicaans worstelen en stuitert hij op en neer in een lowrider-auto tijdens een hopping-contest. Ach ja… 'Somebody’s Gotta Do It'!

'Somebody’s Gotta Do It', vanaf zaterdag 6 janauri om 18.15 uur op Discovery.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.