Özcan Akyol maakt vijfluik voor BNNVARA op NPO Radio 1

donderdag 2 augustus 2018

Is er nog sprake van onafhankelijke verslaggeving in de voetbaljournalistiek? Of van objectiviteit? En waar blijft de nieuwe, kritische generatie voetbalverslaggevers? Özcan Akyol onderzoekt vanaf morgen vijf weken lang in 'Studio Eus', op de van hem bekende prikkelende wijze, hoe het gesteld is met de voetbaljournalistiek in Nederland.

Özcan Akyol bedacht 'Studio Eus' zelf en is er helemaal klaar voor: 'Het wordt erg interessant. We gaan met de beroepsduiders geen clubs en voetballers analyseren, maar juist hun eigen beroepsgroep, die momenteel erg in beweging is.'

Samen met 'de stem' Ellen Deckwitz ondervraagt hij voor BNNVARA een gezaghebbend gezelschap. Zo is komende vrijdag PSV-persmanager Thijs Slegers te gast in de studio. Voor de daarop volgende afleveringen hebben Jaap de Groot (chef sport De Telegraaf), 'VI'-presentator Wilfred Genee en 'Studio Sport'-anchor Tom Egbers al toegezegd zich aan het vragenvuur van Eus te willen onderwerpen.

'Studio Eus', op 3, 10, 17, 24 en 31 augustus om 13.30 uur bij BNNVARA op NPO Radio 1.

'De Verraders' (RTL 4)

Met de finale in zicht, groeit het onderlinge wantrouwen. Zelfs de Verraders bekijken elkaar met argusogen. Een van de Getrouwen probeert de groep voorzichtig mee te krijgen, maar belandt zelf in een zee van verdenkingen. In een kasteel waar paranoia hoogtij viert, is strategie de sleutel.

'De Verraders', om 20.00 uur op RTL 4.