'Kunststof' met o.a. Jaap Biemans en Jacob de Greeuw op NPO Radio 1

zondag 15 april 2018

Jaap Biemans is met zijn werk als art director van Volkskrant Magazine genomineerd voor de Lampen van ADCN, die 17 april worden uitgereikt. Eind februari verscheen de door hem ontworpen postzegel, ter gelegenheid van het 200-jarig bestaan van het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden.

Als ‘Coverjunkie’ is hij wereldwijd bekend van zijn blog waarop hij dagelijks de beste magazinecovers in het zonnetje zet.
Presentatie: Jellie Brouwer

Dinsdag 17 april: Jacob de Greeuw, zanger en gitarist
‘Johan is terug.’ Voor veel muziekliefhebbers was dit hét muzieknieuws van dit jaar. Na bijna tien jaar afwezigheid, besloot Jacob de Greeuw terug te keren naar zijn oude liefde. Met het nieuwe album ‘Pull Up’ is er volgens de kenners nu al sprake van een gitaarklassieker. De band uit Hoorn begon in 1992 als ‘Visions of Johanna’, vernoemd naar het Bob Dylan-liedje.
Presentatie: Jellie Brouwer

Woensdag 18 april: Geen uitzending
In verband met de Eredivisie wedstrijden van Roda JC tegen PSV en Excelsior tegen Heracles, komt Kunststof te vervallen. In een langere uitzending van Langs de Lijn en Omstreken zal verslag worden gedaan van deze wedstrijden.

Donderdag 19 april: Winnaar Cultuurfonds Mode Stipendium
Jaarlijks wordt door het Cultuurfonds het Mode Stipendium van €50.000 uitgereikt aan een Nederlandse modeontwerper om zich verder te ontwikkelen. Vorig jaar werd het stipendium toegekend aan designer en internationaal befaamd mode-ontwerper Ronald van der Kemp.
Presentatie: Petra Possel

'Kunststof', maandag 16 april t/m donderdag 19 april om 19.30 op NPO Radio 1.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.