'Volle Zalen' over Romana Vrede

dinsdag 22 mei 2018

'Volle Zalen' portretteert prominenten uit de Nederlandse podiumwereld op een belangrijk moment in hun carrière. Romana Vrede is momenteel te zien in het toneelstuk de Oresteia van Het Nationale Theater.

Haar verhaal is het verhaal van een 'powervrouw' van Surinaamse afkomst, die de strijd met zichzelf en met haar omgeving nooit uit de weg ging. Als jong volwassene sloot ze zich aan bij de Jehova’s Getuigen en werkte ze in een Rotterdamse nachtclub als paaldanseres. Haar missie was uiteindelijk een andere: een goede actrice worden. Afgelopen jaar won Romana Vrede de Theo d’Or, de hoogste toneelprijs, voor haar rol in de voorstelling RACE. Inmiddels is ze tafeldame bij DWDD en werd ze onlangs samen met andere Nederlanders uitgenodigd op Paleis Noordeinde voor een lunch met Koning Willem Alexander en Koningin Maxima.

In deze aflevering van 'Volle Zalen' het verhaal van een energieke vrouw met één onuitputtelijke bron van inspiratie in het leven: haar autistische zoon Charlie. Cornald Maas volgt Romana Vrede over een langere periode. Hij is bij belangrijke (privé)momenten en schetst zo een persoonlijk en intiem project.

'Volle Zalen', woensdag 23 mei om 20.45 uur bij AVROTROS op NPO 2.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.