Alle duels EK vrouwenvoetbal live bij de NOS

zaterdag 15 juli 2017

Het EK vrouwenvoetbal is van de eerste tot de laatste minuut rechtstreeks bij de NOS te zien. Nederland is het toneel van het grootste EK vrouwenvoetbal ooit, dat van 16 juli tot 6 augustus plaatsvindt.

Alle wedstrijden worden op televisie dan wel online in beeld gebracht. Ook komt de NOS met een EK-special op YouTube die zich volledig richt op de verrichtingen van Oranje. Nog nooit was het EK vrouwenvoetbal zo uitgebreid te volgen als nu bij de NOS.

Alle wedstrijden worden op televisie dan wel online in beeld gebracht
Op NPO 1 zijn de duels van het Nederlands elftal en de kwartfinales, halve finales en finale rechtstreeks te zien. Voor de overige EK-groepsduels kan de televisiekijker afstemmen op het themakanaal NPO Sport en alle 31 EK-wedstrijden worden live gestreamd op NOS.nl en de NOS-app. Ook NPO Radio 1 staat bij het EK Langs de Lijn. Van de duels van Oranje en de wedstrijden in de knock-outfase zijn flitsen te horen.

369 interlands aan het woord
Voor duiding en analyse van de wedstrijden schuiven ex-internationals Daphne Koster (139 interlands), Manon Melis (127 interlands) en Anouk Hoogendijk (103 interlands) aan. Samen met presentatoren Rivkah op het Veld, Gert van ’t Hof en Sjoerd van Ramshorst laten ze hun licht schijnen over de wedstrijden van het Nederlands elftal en de duels in de knock-outfase. Jeroen Elshoff, Jan Roelfs, Arman Avsaroglu, Krijn Schuitemaker, Frank Wielaard en Arno Vermeulen geven het commentaar bij de wedstrijden.

Rivkah tackelt Oranje
Primeur: speciaal voor het EK vrouwenvoetbal komt de NOS met een YouTube-special. In Rivkah tackelt Oranje neemt presentator Rivkah op het Veld de Oranje-internationals mee op pad. Zo wordt Sherida Spitse – die de muziek in de kleedkamer van Oranje verzorgt – ter voorbereiding op het EK onderworpen aan een dj-cursus. En test Rivkah bij Oranje-aanvoerder én Jan Smit-liefhebber Mandy van den Berg haar Volendamse muziekkennis. Tijdens het toernooi zit Rivkah dicht op het trainingskamp van het Nederlands team voor de laatste updates en interviews met de hoofdrolspelers. De eerste uitzending van Rivkah tackelt Oranje is op maandag 10 juli te bekijken via youtube.com/nossport.

NPO Sport
NPO Sport vervangt tijdens het politieke zomerreces het digitale themakanaal NPO Politiek. Behalve voor het EK vrouwenvoetbal is NPO Sport dé plek voor live sportevenementen als het WK zwemmen (15 – 30 juli), WK atletiek (4 – 13 augustus) en EK hockey (18 – 27 augustus).

KPN – kanaal 100
Ziggo – kanaal 502
Tele 2 – kanaal 218

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.