Arthur Brand, Dries Roelvink en Michael Prins bij MAX op NPO Radio 5

vrijdag 27 juli 2018

Van zaterdag 28 juli tot en met vrijdag 3 augustus staat er weer een hoop te gebeuren bij de MAX-programma's op NPO Radio 5.

Onder anderen Arthur Brand, Dries Roelvink en Michael Prins komen langs.

'Wekker-Wakker-Weekend!' – Elke zaterdag van 06.00 tot 10.00 op NPO Radio 5
Vakantiekracht Jeroen Latijnhouwers is er zaterdag met 'Wekker-Wakker-Weekend!'. Hij heeft het op de sterfdag van Bach over zijn invloed in de popmuziek. En wist je dat Jeroen fan is van de betere smartlap? Zijn favoriet hoort de luisteraar zaterdag. Verder kijkt Jeroen samen met duizenden bezoekers naar mooie, glimmende vrachtwagens op het Truckstar Festival 2018. En natuurlijk hoort de luisteraar het beste uit het Los-Vast-archief en een mooie countryplaat.

'Je Dag is Goed' – Elke werkdag van 07.00 tot 10.00 uur op NPO Radio 5
Vanaf woensdag 1 augustus zendt MAX op NPO 1 het gloednieuwe programma 'Laat Mij Maar Lopen' uit. In het programma volgt MAX zeven mensen die in drie weken 500 kilometer van de wereldberoemde pelgrimsroute naar Santiago de Compostela lopen. Mariska van der Klis (bekend als Mariska Hulscher) kwam als fervent camino-loopster op het idee voor het programma. Jeroen van Inkel belt met Mariska.

Plastic Soup is de laatste maanden veelvuldig in het nieuws. Al dat plastic afval zorgt voor grote milieuproblemen. Daar gaan duizenden vrijwilligers wat aan doen. Vanaf woensdag 1 augustus gaan zij in teams over de stranden om het plastic afval op te ruimen. Jeroen belt met een vrijwilliger.

De kans is erg klein dat Aretha Franklin ooit weer naar Nederland komt. Ze heeft namelijk vliegangst. Toch kunnen we van haar muziek gaan genieten in Het Concertgebouw. Precies vijftig jaar na haar legendarische optreden in Amsterdam, vindt er een Aretha Franklin Tribute plaats in onze hoofdstad. Behalve Michelle David, zijn bij het tribute ook Jeangu Macrooy, Tim Knol en Beans & Fatback van de partij. Jeroen blikt vrijdagochtend 3 augustus vooruit op deze avond met muzikaal leider Onno Smit van The Gospel Sessions.

'TinekeShow' – Elke werkdag om 12.00 uur op NPO Radio 5
Maandag is Tineke weer terug van vakantie. In 'TinekeShow' praat Tineke met theaterregisseur Daniel Cohen over het stuk Poz-Paradise, een theatervoorstelling over de actuele situatie rond hiv en aids. Later in de week ontvangt Tineke ook kunstdetective Arthur Brand, producer René van Broekhoven en zanger Dries Roelvink.

'De MAX!' – Elke werkdag van 18.00 tot 20.00 uur op NPO Radio 5
Marcel Kapteijn werd bekend als zanger van het duo Ten Sharp, met de wereldhit You. Aanstaande maandag 30 juli staat Marcel in Club De MAX!, op het kleinste maar fijnste podium in Hilversum. En hij komt niet alleen. Marcel neemt zijn dochter Marlies mee, die net zo goed zingt als haar vader.

Vrijdag 3 augustus is Michael Prins te gast in 'De MAX!'. Eens kijken of de presentatoren het droog houden als hij zijn gevoelige liedjes ten gehore brengt.

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.