Blijf 24/7 op de hoogte van het WK Darts met RTL 7 Darts Radio

woensdag 14 december 2016

Het absolute hoogtepunt van het dartsseizoen staat op het punt van losbarsten. Vanaf donderdag 15 december is het Alexandra Palace in Londen weer tot de nok toe gevuld en is het WK Darts live te volgen bij RTL 7.

Voor iedereen die tijdens dit groteske evenement moet werken, op de koffie bij de schoonfamilie moet of kerstinkopen gaat doen, biedt dé mannenzender van Nederland een unieke uitkomst. Vanaf 15 december gaat RTL 7 namelijk live met RTL 7 Darts Radio. Via dit digitale radiostation is alles te volgen. Niet alleen alle wedstrijden van het WK (zowel middag- als avondsessies), maar ook de analyses vanuit de studio en de interviews die Arjan van der Giessen afneemt, zijn te horen. Natuurlijk is er extra aandacht voor de wedstrijden waar een Nederlander aan deelneemt.

Buiten de wedstrijden om is er onafgebroken muziek voor mannen met elk heel uur een nieuwsblok en het weer. Elke dag om 13.00 uur en om 19.00 uur is de ‘players playlist’ te beluisteren, met daarin de favoriete muziek van diverse darters en het team van presentatoren, commentatoren en analisten van RTL 7. Het digitale radiostation is 24/7 te beluisteren via rtl7darts.nl en diverse radioapps.

Kortom, vanaf donderdag zijn alle wedstrijden live te volgen via RTL 7, de livestream én het digitale radiostation. Op die manier hoeft de dartliefhebber écht niks te missen van alle wereldtoppers en landgenoten die in actie komen. Huidig wereldkampioen, Gary Anderson, speelt 15 december zijn eerste partij tegen Mark Frost.

Het schema van de tien Nederlanders in de eerste ronde is als volgt:

- Peter Wright vs. Jerry Hendriks/Warren Parry (vrijdag 16 december)
- Michael van Gerwen vs. Ross Snook/Kim Vijanen (zaterdag 17 december)
- Benito van de Pas vs. Tengku Shah/Massimo Chino (zaterdag 17 december)
- Daryl Gurney vs. Jermaine Wattimena (zondag 18 december)
- Brendan Dolan vs. Christian Kist (dinsdag 20 december)
- Raymond van Barneveld vs. Robbie Green (dinsdag 20 december)
- Mensur Suljovic vs. Ron Meulenkamp (woensdag 21 december)
- Vincent van der Voort vs. Max Hopp (donderdag 22 december)
- Jelle Klaassen vs. Jeffrey de Graaf (donderdag 22 december)

RTL 7 Darts Radio is een samenwerking tussen RTL en ALLsportsradio.

'Musical Awards Gala 2024' (AVROTROS)

Naast de feestelijke uitreiking van de awards, krijgen we ook een voorproefje van musicals die nu en komend seizoen in de Nederlandse theaters te zien zijn. Niet alleen de bekende musicals, maar ook nieuwe musicals passeren de revue. Van het betoverende 'Frozen de musical' tot het epische drama '40-45, de musical'.

'Musical Awards Gala 2024', om 20.35 uur bij AVROTROS op NPO 1.