De feestdagen vier je thuis bij AVROTROS

vrijdag 15 december 2017

Tijdens de feestelijke decembermaand is er volop gezelligheid voor de hele familie bij AVROTROS. Sfeervolle en muzikale programma's staan op het programma en dragen bij aan dat heerlijke, warme en gezellige kerstgevoel thuis met familie en vrienden.

De gehele programmering met uitzenddetails is als volgt:

'CupCakeCup' | zaterdag 16 en 23 december om 09.30 uur | vanaf maandag 25 december dagelijks om 18.15 uur op NPO Zapp
Op zaterdag 16 en 23 december start op NPO Zapp de zoektocht naar het grootste baktalent van Nederland. In deze twee superspannende afleveringen is te zien hoe zestig cupcakebakkers alles in de strijd gooien om een plek in 'CupCakeCup' te bemachtigen, dat vanaf maandag 25 december dagelijks om 18.15 uur te zien is op NPO Zapp. Op zaterdag 6 januari is de finale. De presentatie is in vertrouwde handen van Klaas van der Eerden.

'Het Kerst Muziekgala 2017' | zaterdag 23 december | 20.30 uur op NPO 1
Ho, ho, ho! 'Het Kerst Muziekgala' is terug; en dit jaar groter dan ooit. De grootste schoolband van Nederland, dit jaar bestaande uit maar liefst 360 kinderen, treedt op voor een vol Rotterdam Ahoy. Ook zijn er optredens van artiesten als Ronnie Flex, Trijntje Oosterhuis en VanVelzen! Het feestelijke gala wordt gepresenteerd door Buddy Vedder en Romy Monteiro.

'André Rieu viert Kerst in Londen' | zondag 24 december | 20.25 uur op NPO 1
Beleef samen met André Rieu, zijn Johann Strauss orkest en vele solisten Kerstmis in Londen. Versierde kerstbomen overal, prachtig verlichte straten, verlokkende kerstetalages. Samen met fantastische solisten en zijn Johann Strauss Orkest zorgt André Rieu voor een schitterende avond met de mooiste en ontroerendste kerstliederen, maar ook met emotionele songs als Halleluja van Leonard Cohen, The Holy City en het klassieke Concierto de Aranjuez.

'Kerst met Sterren' | maandag 25 december | 11.15 uur op NPO 1
In deze Sterren NL kerstspecial vieren verschillende artiesten samen de kerstdagen. Zo brengen onder anderen Frans Duijts, John West en Sieneke in een sfeervolle setting de mooiste kerstliedjes ten gehore.

'De Kerstmatinee 2017' | maandag 25 december | 14.15 uur op NPO 2
Live registratie van de Kerstmatinee van het Koninklijk Concertgebouworkest met de Hohe Messe van Johann Sebastian Bach. Het stuk wordt voor het eerst in 45 jaar door het orkest uitgevoerd onder leiding van dirigent Philippe Herreweghe, die niet alleen met het Concertgebouworkest werkt maar ook zijn koor, Collegium Vocale Gent en met een aantal solisten.

'Vier Gangen' | dinsdag 26 december | 22.30 uur op NPO 1
Vier bekende Nederlandse gasten, die elkaar nog niet zo goed kennen, worden uitgenodigd voor een overheerlijk viergangendiner in een indrukwekkend restaurant. Maar er staat meer op het menu dan alleen eten en drinken. Tussen de gangen door verrassen de tafelgasten elkaar met zeer persoonlijke, geestige en soms confronterende vragen en dilemma’s: een intieme en sfeervolle talkshow waarin eerlijkheid en openheid centraal staan. Ellie Lust, Jörgen Raymann, Victor Mids en Leonie ter Braak zijn de gasten.

'De Wondere Wereld van Chriet Titulaer' | woensdag 27 december | 21.45 uur op NPO 1
Dankzij het programma 'Wondere Wereld' liet Chriet Titulaer ons land jarenlang kennismaken met de laatste snufjes en gadgets van het moment. Daarnaast deed hij gewaagde voorspellingen over techniek die bijna allemaal uitgekomen zijn. In 'De Wondere Wereld van Chriet Titulaer' brengen presentatoren Lieven Scheire en Diederik Jekel samen met bekende namen als André van Duin en André Kuipers een ode aan de meest indrukwekkende voorspellingen van Chriet Titulaer.

'Het Don Kozakkenkoor uit Rusland' | zondag 31 december | 19.15 uur op NPO 2
Al 25 jaar is de Nederlander Marcel Verhoeff dirigent van het Don Kozakkenkoor uit Rusland. Elk jaar houdt hij in het najaar in Moskou audities met professionele zangers en maakt hij in november en december met dat koor een tournee door Nederland en Duitsland. Dit jaar staan ze ook met een groot concert in het Concertgebouw. De hoogtepunten van dit jubileumconcert zijn te zien dit programma.

'MINDF*CK Oudejaarsspecial' | zondag 31 december | 20.20 uur op NPO 1
Victor Mids luidt wederom het nieuwe jaar op magische wijze in. In de 'MINDF*CK Oudejaarsspecial' worden bekende en onbekende Nederlanders getrakteerd op bijzondere illusies en experimenten. Ook de kijker thuis ervaart op wat voor manieren je hersenen en zintuigen je voor de gek kunnen houden en de hele familie kan weer meedoen met verschillende interactieve, magische experimenten.

'Muziekfeest van het Jaar' | zondag 31 december | 21.45 uur op NPO 3
Na het succes van de 'Sterren Muziekfeesten op het Plein' presenteert Jan Smit het 'Muziekfeest van het Jaar: Een Symfonische Avond' in de Ziggo Dome Amsterdam. Met een avond vol spectaculaire optredens van de top van de Nederlandse muziek en speciale aandacht voor grote Nederlandse hits, is Nederland met het 'Muziekfeest van het Jaar: Een Symfonische Avond' een nieuw eindejaarsevenement rijker.

'Gala 100 jaar Wim Sonneveld' | 31 december | 22.15 uur op NPO 2
In het 'Gala 100 jaar Wim Sonneveld' brengt een keur aan Nederlandse artiesten, vanuit het koninklijk theater Carré, een ode aan het leven het werk van onze grootste meester van de kleinkunst. Alle klassiekers komen voorbij: Ome Thijs, Zij Kon Het Lonken Niet Laten, Marjolijne, Loflied Op Dora en natuurlijk Het Dorp.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.