Een nieuwe radioweek op NPO Radio 5

vrijdag 13 juli 2018

Van zaterdag 14 juli tot en met vrijdag 20 juli staat er weer een hoop te gebeuren bij de MAX-programma's op NPO Radio 5. Hieronder een overzicht.

'Wekker-Wakker-Weekend!' – Elke zaterdag van 06.00 uur tot 10.00 uur op NPO Radio 5
Jan Rietman viert in 'Wekker-Wakker-Weekend!' de nationale feestdag van de Fransen: Quatorze Juillet, muzikaal mee. Velen vertrekken dit weekend op vakantie. Het wordt dan ook druk op de wegen. Wout Verweij uit Zegveld gaat liever het water op en doet dat in een bijzondere boot. Welke? Dat vertelt hij zaterdagochtend. Verder het beste uit Jan’s Los Vast-archief én natuurlijk een mooie countryplaat.

'Je Dag is Goed' – Elke werkdag van 07.00 tot 10.00 uur op NPO Radio 5
Jeroen van Inkel belt maandag 16 juli met Jaap Jongbloed over Tour de Celeb, het eenmalige programma dat MAX woensdag 18 juli om 20.30 uur uitzendt op NPO 1. Voor het goede doel gaat Jaap de uitdaging aan om de negende etappe van de Tour de France te fietsen.

Vrijdag 20 juli heeft Jeroen niemand minder dan Dionne Stax aan de lijn over de opening van de Noord/Zuidlijn. Voor de NOS doet Dionne zaterdag 21 juli live verslag van die opening. Daarnaast loopt Dionne mee met de Nijmeegse Vierdaagse, die op vrijdag finisht. Daar wil Jeroen ook graag meer over weten.

'TinekeShow' – Elke werkdag om 12.00 uur op NPO Radio 5
Jeroen Latijnhouwers voelt zich als een vis in het water in de studio van 'TinekeShow' op NPO Radio 5. Naast de vertrouwde Blijmakers en de Drie-in-Eén is er ruimte voor nieuws en helpt Jeroen de luisteraar door de zomer met zijn Eerste Hulp Bij Zomer.

'De MAX!' – Elke werkdag van 18.00 tot 20.00 uur op NPO Radio 5
Woensdag 18 juli klinkt de rauwe stem van Reniet Vrieze in Club De MAX!. Reniet neemt zijn band The Pilgrims mee voor een miniconcertje op het kleinste maar fijnste podium van Hilversum.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.