Franca Treur schrijft kerstfeuilleton voor 'De Ochtend van 4'

zondag 17 december 2017

Exclusief voor 'De Ochtend van 4' schreef Franca Treur een kerstfeuilleton. Het Dessert is een verhaal in zes afleveringen dat vanaf maandag 18 december te volgen is op NPO Radio 4.

Tot met zaterdag 23 december is dagelijks rond 8.45 uur een nieuwe aflevering te horen.

In 'Het Dessert' volgen we de belevenissen van een ouder stel dat voor het kerstdiner is uitgenodigd bij hun zoon en zijn nieuwe vriendin. Het is een etentje waar de nodige gevoeligheden op de loer liggen, zo blijkt al snel. Rode draad in het verhaal is racisme. Treur koos dat thema met het oog op het maatschappelijke debat van afgelopen jaar.

Franca Treur brak in 2009 door met haar debuutroman Dorsvloer vol Confetti. In 2014 werd dat boek verfilmd. Haar korte verhalenbundel X&Y werd in 2016 lovend ontvangen. Alle afleveringen zijn ook na uitzending online terug te luisteren via de website van 'De Ochtend van 4'.

'KRO-NCRV's De Ochtend van 4' is er zeven dagen in de week van 7.00 tot 9.00 uur, op NPO Radio 4.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.