Halve finale Europa League tussen Benfica en Juventus bij RTL 7

woensdag 23 april 2014

Na de uitschakeling in de kwartfinales van onder meer AZ, zijn er in de Europa League alleen nog topclubs uit Zuid-Europa over.

De halve finales zijn namelijk: Benfica (Portugal) - Juventus (Italië) en Valencia (Spanje) - Sevilla (Spanje). De eerstgenoemde wedstrijd is op donderdag 24 april live te zien bij RTL 7.

Benfica wist AZ zowel in Alkmaar (0 – 1) als in Lissabon (2 – 0) te verslaan. Vorig jaar haalde de club de finale van de Europa League in de Amsterdam ArenA maar verloor daarin van Chelsea. Nu staat de halve finale tegen Juventus op het programma. De club uit Turijn, met de legendarische Pirlo in de selectie, is momenteel met voorsprong koploper in de Italiaanse Serie A. Maar ook Benfica is koploper in de eigen landelijke competitie, de Portugese Liga bwin. Juventus heeft echter nog een extra motivatie om de halve finale door te komen: dit jaar vindt de finale van de Europa League plaats in hun eigen stadion. Het commentaar bij de live-uitzending komt van Leo Driessen.

Aansluitend zendt RTL 7 een samenvatting uit van de overige halve finale, tussen Sevilla en Valencia.

Vanuit de studio wordt de Europa League-avond gepresenteerd door Wilfred Genee. Johan Derksen en Wim Kieft schuiven bij hem aan voor de wedstrijdanalyse. De returns zijn op donderdag 1 mei.

Donderdag 24 april 2014:

- 20.30 uur Benfica – Juventus LIVE
- 23.15 uur Sevilla – Valencia

Donderdag 1 mei 2014:

- 20.30 uur Juventus – Benfica LIVE
- 23.15 uur Valencia – Sevilla

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.