'Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen': April

zondag 12 november 2017

Komende maandag zendt MAX om 22.15 uur op NPO 1 de vierde aflevering van 'Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen' uit. De twaalfdelige MAX-dramaserie is gebaseerd op het succesvolle boek Pogingen iets van het leven te maken, het geheime dagboek van Hendrik Groen.

In een dagboek beschrijft Hendrik Groen zijn leven in een verzorgingshuis in Amsterdam-Noord. Hij mag dan wel oud zijn, hij is nog lang niet dood!

Evert moet in april naar het ziekenhuis, hij heeft last van zijn been en loopt niet meer zo goed. In de tussentijd ontfermt Hendrik zich over Mohammed (Mo), de hond van Evert. Uit dankbaarheid legt Mo een drol op de mat. Daarnaast kan Anja Appelboom het onderzoek naar de kwaliteit van het verzorgingshuis niet vinden. En hoe zit het eigenlijk met de Arbo-voorschriften die voorkomen dat bewoners gebruik mogen maken van de keuken? Verder organiseert Hendrik het volgende succesvolle Omanido-uitje. Veel bewoners melden zich aan om lid te worden van de club, maar er is een ledenstop.

Over de serie
Samen met enkele andere bewoners van het verzorgingshuis richt Hendrik Groen de rebellenclub Omanido op: oud maar niet dood. Want, waarom zou het leven alleen nog moeten bestaan uit koffiedrinken achter de geraniums en wachten op het einde?

'Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen' is een coproductie van BlazHoffski en Omroep MAX.

'Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen', maandag 13 november om 22.15 uur op NPO 1.

'Musical Awards Gala 2024' (AVROTROS)

Naast de feestelijke uitreiking van de awards, krijgen we ook een voorproefje van musicals die nu en komend seizoen in de Nederlandse theaters te zien zijn. Niet alleen de bekende musicals, maar ook nieuwe musicals passeren de revue. Van het betoverende 'Frozen de musical' tot het epische drama '40-45, de musical'.

'Musical Awards Gala 2024', om 20.35 uur bij AVROTROS op NPO 1.