Jack Wouterse, Stella van Voorst van Beest en Maria Goos in 'Kunststof' op NPO Radio 1

zondag 11 november 2018

Na een lange turbulente reis via het theater, filmdoek en de beeldbuis, speelt Jack Wouterse in het toneelstuk 'De Laatste' een uitgerangeerd en bijna vergeten acteur, die met zijn hond op een zolderkamertje woont.

Verleden, heden en toekomst van een speelbeest worden verpakt in een tragikomedie waarin werkelijkheid en fictie samenvallen. Jack Wouterse speelde in tal van theaterproducties, films en tv-series.
Presentatie: Jellie Brouwer

Dinsdag 13 november: Geen uitzending i.v.m. kwalificatiewedstrijd voor het WK voetbal vrouwen

Woensdag 14 november: Stella van Voorst van Beest
Documentaire- en filmmaker Stella van Voorst van Beest maakte de documentaire Goede Buren, die op 17 november op het IDFA in première gaat. De documentaire toont hoe twee Rotterdamse vrouwen zich onvoorwaardelijk inzetten voor hun medemens en daarbij de officiële regels soms een beetje buigen. Als de vrouwen weg zijn, blijft de camera in huis draaien en wordt de schrijnende eenzaamheid zichtbaar.
Presentatie: Winfried Baijens

Donderdag 15 november: Maria Goos
Maria Goos is terug met een nieuw tragikomisch toneelstuk van Het Nationale Theater, ‘We zijn hier voor Robbie’. Een stuk over een mislukt familiediner met o.a. steracteurs Mark Rietman, Romana Vrede, Stefan de Walle en Tamar van den Dop. Maria Goos heeft vooral bekendheid verworven als scenarioschrijfster van televisieseries, toneelstukken en films.
Presentatie: Jellie Brouwer

'Kunststof', maandag 12 november t/m donderdag 15 november tussen 19.30 en 20.30 uur op NPO Radio 1.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.