José Been en Ed Engelkes op 'De Perstribune' van MAX

zaterdag 22 juli 2017

Het NPO Radio 1-programma 'De Perstribune' van MAX ontvangt komende zondag vanaf 12.00 uur wielercommentator José Been (Eurosport) en voetbaltrainer Ed Engelkes (Ajax-vrouwen).

José Been, te gast in het media-uur van 'De Perstribune' tussen 12.00 en 13.00 uur, is de eerste vrouwelijke wielercommentator van Nederland. Sinds een aantal jaar geeft ze commentaar bij alle grote wedstrijden voor Eurosport. Been werd ooit ontdekt vanwege haar Twitter-feed, waar ze vol passie tweette over de wielersport.

Ed Engelkes, te gast in het sportuur tussen 13.00 en 14.00 uur, is de grote man achter het succes van de Ajax-vrouwen. Hij zette de vrouwentak van Ajax vijf jaar geleden eigenhandig op. Afgelopen seizoen bereikte hij het hoogst haalbare: hij werd Landskampioen. In het verleden was Engelkes onder meer (assistent-)bondscoach van de Oranjevrouwen. Het EK voetbal voor vrouwen volgt hij dan ook op de voet.

Verder is 'Vliegende Keep' Jules van der Wardt zondag met een aantal oud-wielrenners in het Hennie Kuiper Museum. Mediadeskundige Ron Vergouwen is er zondag ook. In zijn tv-rubriek Kassie Kijken duikt hij in de televisieloopbaan van Philip Freriks.

'De Perstribune' wordt zondag gepresenteerd door Govert van Brakel en Margreet Reijntjes.

'De Perstribune', zondag 23 juli tussen 12.00 en 14.00 uur op NPO Radio 1.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.