'Langs Het Tuinpad van mijn Vader met Bert van der Veer

zaterdag 30 juli 2016

Deze zomer gaat KRO-NCRV op NPO Radio 5 met bekende Nederlanders terug in de tijd. In de zomerserie 'Langs Het Tuinpad van mijn Vader' bezoeken ze plekken die bepalend zijn geweest voor hun leven en werk.

Op zondag 31 juli gaat regisseur en programmamaker Bert van der Veer naar Hilversum waar hij zijn eerste stappen in de omroepwereld heeft gezet. Bert van der Veer werd op 13 maart 1951 geboren in Bergen op Zoom. Dat was ook het jaar waarin Nederland de televisie begon.

Tijdens zijn jeugd woonde hij met zijn ouders net over de grens in Duitsland omdat zijn vader in het leger zat. 'Als kind wilde ik het liefste putjesschepper worden. Ik vond het zo stoer om die mannen aan het werk te zien.' Bert van der Veer werd geen putjesschepper want op de middelbare school kreeg hij een droom, werken bij de televisie. In het weekend ging hij alleen met de trein naar Hilversum om in de studio's te gaan kijken.

Zijn droom kwam uit en vanaf 1976 werkt Bert van der Veer in Hilversum. Hij werd regisseur van 'Toppop', de 'Soundmixshow' en de 'Surpriseshow'. Voor de 'Surpriseshow' kreeg hij een Televizierring. De laatste jaren werkte hij als regisseur voor 'Pauw&Witteman'.

'Langs het Tuinpad van mijn Vader: Bert van der Veer', zondag 31 juli tussen 14.00 en 16.00 uur op NPO Radio 5.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.