Nieuw seizoen van 'Allemaal Familie' bij WNL

zondag 13 augustus 2017

De veelgeprezen serie 'Allemaal Familie' krijgt een derde seizoen bij de NPO, en zal vanaf midden augustus zelfs dagelijks te zien zijn.

In het programma staan families centraal die vaak al decennia, en soms al vele generaties lang, lief en leed delen in een bijzonder bedrijf dat ze samen hebben opgebouwd.

Dit jaar zet NPO 1 elke dag drie bekende en onbekende families in het zonnetje. TV-makers van WNL portretteren de familieleden gedurende een etmaal in hun drukke en vaak bijzondere leven. De familiereeks wordt uitgezonden op de plek van 'Tijd voor Max'.

'Families vormen een belangrijke pijler onder de Nederlandse economie', zegt WNL-hoofdredacteur Bert Huisjes. 'Ons land kent ruim 260.000 familiebedrijven. Ze zijn goed voor de helft van alle banen in onze economie. De serie biedt een inkijkje in echt zeer uiteenlopende werelden.'

Zo zien we een uitvaartfamilie, een campingfamilie, een nachtclubfamilie, een dierentuinfamilie, een restaurateursfamilie - maar ook boeiende portretten van families die leven van een eigen uitvinding, zoals het wafelrolletje.

Onder de bekende familienamen zijn onder andere de familie Leeser van Gassan Diamonds, de ijsfamilie Talamini uit Deventer, de goochelaarsfamilie van Hans Kazan, en ook kijken we achter de schermen bij de kledingfamilie van Oger Lusink.

De afleveringen worden gepresenteerd door zakentycoon en voorzitter van de Stichting Familie Onderneming John Fentener van Vlissingen. Deze stichting reikt elk jaar een prestigieuze Award uit voor het best presterende Nederlandse familiebedrijf.

De serie 'Allemaal Familie' begint maandag 14 augustus een week lang, met de beste verhalen uit eerdere seizoenen. In de laatste twee weken van augustus volgen tien splinternieuwe dagelijkse afleveringen.

'WNL Allemaal Familie', vanaf 14 augustus tot en met 18 augustus om 16.20 uur en vanaf 21 augustus tot en met 1 september iedere werkdag om 17.10 uur op NPO 1.

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.