NPO Radio 4 viert de zomer met festival Wonderfeel

vrijdag 21 juli 2017

De luisteraars, presentatoren en medewerkers van NPO Radio 4 genieten aankomend weekend van het festival Wonderfeel, dat plaatsvindt in het hart van natuurgebied Schaep en Burgh in 's-Graveland. NPO Radio 4 is er alle drie de dagen bij.

Aankomend weekend, op vrijdag 21 (14.00 - 00.00), zaterdag 22 (14.00 - 18.00) en zondag 23 juli (14.00 - 18.00), is de klassieke zender live te horen vanuit Het Capitool, midden op het Wonderfeel festivalterrein. Hier ontvangen presentatoren Tom Klaassen, Dieuwertje Blok, Andrea van Pol, Margriet Vroomans, Jet Berkhout, Beitske de Jong en Sander Zwiep diverse gasten, musici en publiek.

Verslaggevers proeven de sfeer op het terrein en maken reportages vanuit de verschillende tenten. Diverse concerten zijn live en on demand te beluisteren en te bekijken via de webcast van NPO Radio 4, met onder meer de concerten van o.a. New Trombone Collective, Amstel Quartet, de Nederlandse Bachvereniging, FUSE & Kinan Azmeh en Pynarello, rechtstreeks vanuit het hart van het natuurgebied.

Desert Island sessie
Voor de Desert Island sessies worden elke dag verschillende musici van het festivalterrein geplukt. Gezamenlijk varen ze in een roeiboot naar het eiland midden in de vijver met de opdracht om na een uur weer terug te keren met een nieuw stuk muziek, dat vervolgens direct live op NPO Radio 4 wordt uitgezonden.

Persbericht NPO

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.