NTR presenteert de eerste vrouwen voetbaltalkshow 'EK voetbal TALK'

zaterdag 15 juli 2017

Het EK vrouwen voetbal in eigen land gaat zondag 16 juli van start. Direct na de openingswedstrijd Nederland – Noorwegen praten we na met verrassende gasten in de eerste vrouwen voetbaltalkshow ooit: 'EK voetbal TALK'.

Een unieke talkshow, live vanuit het Galgenwaard Stadion in Utrecht met hongerige Oranje Leeuwinnen, pittige wedstrijdanalyses, scherpe achtergrondverhalen, panna’s en enthousiast publiek.

Cabaretier en presentator Carolien Borgers (rechtsbuiten, AVV Sloterdijk) geeft ons een inkijk in de (nog) onbekende wereld van de Oranje Leeuwinnen. Samen met schrijver Ronald Giphart (liefhebber van vrouwen én van voetbal) blikt ze terug op de eerste wedstrijd en kijkt ze vooruit naar wat het EK te bieden heeft.

Carolien ontvangt gasten als ex-international Daphne Koster en sportverslaggever Hélène Hendriks met wie ze de Europese teams analyseert. Ook schuiven ex-international Leonne Stentler en vrouwenvoetbal-commentator Mark van Rijswijk aan. Zij komen direct vanaf de tribune en nemen de Oranjesfeer mee de studio in. Profspeelsters van het eerste uur Jose van Hoof en Mien te Selle nemen ons 50 jaar mee terug naar het allereerste vrouwenelftal in Nederland.

De talkshow eindigt met een prognose voor de wedstrijd Nederland - Denemarken en een muzikale ode aan alle vrouwen die voetballen. Waar staat het vrouwenvoetbal anno 2017 als snelst groeiende sport van Nederland? Wie zijn die Oranje Leeuwinnen en wat is de strategie van bondscoach Sarina Wiegman om Oranje naar de finale te loodsen?

'EK voetbal TALK', het programma om direct na de wedstrijd naartoe te schakelen voor voetballiefhebbers, Oranjefans, voor iedereen.

Zondag 16 juli om 19.50 uur één uur lang live vanuit Smaak, stadion Galgenwaard op NPO Best: voor iedereen te zien (basispakket) op KPN kanaal 58 of bij Ziggo op kanaal 311.

'EK voetbal TALK' is een idee van, en wordt geproduceerd door House of Impact in opdracht van de NTR.

Presentatie: Carolien Borgers
Sidekick: Ronald Giphart

Gasten o.a.:
Daphne Koster (ex-international Oranje en Ajax)
Leonne Stentler (ex-international Oranje , ADO en Ajax)
Hélène Hendriks (voetbalverslaggever)
Leoni Blokhuis (spelersmakelaar)
Mark van Rijswijk (vrouwenvoetbal-commentator)
Jose van Hoof (profspeelster van het eerste uur)
Mien te Selle (profspeelster van het eerste uur)
Iris Koppe (journalist en schrijfster van de biografie van Daphne Koster)

Carolien Borgers
Carolien Borgers studeerde in 2005 af aan de Toneelschool en Kleinkunstacademie en stond daarna als cabaretier met vier soloprogramma’s in de theaters. Ze nam deel aan programma's als 'Mag Ik U Kussen' en 'Wie is de Mol?' en had vaste columns voor het NCRV-programma 'Altijd Wat' en de radioshow van Giel Beelen. Als zangeres stond ze op Lowlands in de Alpha met haar Always Hardkoor, bracht ze een Nederlandstalig popalbum uit en nam deel aan 'It Takes 2'.

Afgelopen kerstdagen interviewde Carolien een aantal BN’ers voor Libelle TV terwijl ze hen in haar auto naar plaats van bestemming reed en momenteel is ze wekelijks te horen in een eigen nachtelijk radioprogramma op Radio 2. Binnenkort zal Carolien te zien zijn in het programma 'What's The Right Thing To Do'.

In haar jeugd was Carolien fervent hockeyer en tot voor kort stond ze op het voetbalveld bij AVV Sloterdijk, positie rechtsbuiten. Ze hing haar voetbalschoenen aan de wilgen vanwege de blessuregevoeligheid van de sport, die niet combineerde met haar ambities in het theater en op tv, maar de liefde bleef.

'EK voetbal TALK', zondag 16 juli om 19.50 uur één uur lang live vanuit Smaak, stadion Galgenwaard op NPO Best:  voor iedereen te zien (basispakket) op KPN kanaal 58 of bij Ziggo op kanaal 311.

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.