Premier League Darts van start met sterk deelnemersveld

donderdag 25 januari 2018

Na een spectaculair wereldkampioenschap zijn 's werelds beste darters terug van een welverdiende vakantie en staat het nieuwe dartsseizoen op het punt van beginnen. Het eerste grote toernooi is de Masters. Dit toernooi is van 26 tot en met 28 januari te volgen bij RTL 7.

Nog geen vier dagen na de finale van de Masters wordt op donderdag 1 februari de eerste wedstrijd van de Premier League Darts gespeeld in Dublin. De uitzending start die avond om 19.30 uur, uiteraard bij RTL 7. Alle wedstrijden zijn ook te volgen via de livestream op rtl7darts.nl.

Premier League Darts
Vanaf donderdag 1 februari start de 16 weken durende dartscompetitie de Premier League Darts. Gevestigde namen als Adrian Lewis, James Wade en legende Phil Taylor zijn er niet meer bij. Dit leidt ertoe dat een divers deelnemersveld aan de oche verschijnt dit jaar. Rob Cross (huidig wereldkampioen), Daryl Gurney (winnaar van de World Grand Prix), Mensur Suljovic (winnaar van de Champions League of Darts) en Gerwyn Price (finalist van de UK Open) maken hun debuut. Vaste waarden Michael van Gerwen, Raymond van Barneveld, Gary Anderson, Peter Wright, Simon Whitlock en Michael Smith complementeren het deelnemersveld.

Voor het eerst doet het Premier League-circus dit jaar Duitsland aan. Op donderdag 22 februari staan de dartshelden in de Mercedes-Benz Arena in Berlijn in de vierde speelronde. Na negen weken vallen de eerste twee spelers af. Daardoor staan acht spelers donderdag 19 april in een uitverkocht en kolkend Ahoy in Rotterdam voor de twaalfde speelronde van de Premier League. Het is de derde keer dat Rotterdam één van de speelsteden is van de Premier League. Dit jaar waren de kaarten binnen vijf minuten uitverkocht. Alle info over de Premier League is hier te vinden.

Masters
De Masters is het eerste toernooi van het lange dartsseizoen, waarbij de winnaar bijna 70.000 euro opstrijkt. De top zestien van de wereld ontmoet elkaar in de MK Arena (Milton Keynes) in het zuidoosten van Engeland. In de eerste ronde speelt Van Gerwen, die dit toernooi al drie keer op rij wist te winnen, tegen de Belg Kim Huybrechts. Van Barneveld begint het toernooi tegen Dave Chisnall en de kersverse wereldkampioen Rob Cross neemt het op tegen Ian White. Alle info over de Masters is hier te vinden.

RTL 7 Darts 'Masters', 26 tot 28 januari bij RTL 7.
RTL 7 Darts 'Premier League Darts', vanaf donderdag 1 februari wekelijks bij RTL 7.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.