Rachel Kramer, Tommie Christiaan, Katell en Mitch Rivers bij MAX op NPO Radio 5

vrijdag 27 april 2018

Van zaterdag 28 april tot en met vrijdag 4 mei maart staat er weer een hoop te gebeuren bij de MAX-programma's op NPO Radio 5. Hieronder een overzicht.

'Wekker-Wakker-Weekend!' – Elke zaterdag van 06.00 uur tot 10.00 uur op NPO Radio 5
Het weekend op NPO Radio 5 start met 'Wekker-Wakker-Weekend!'. Jan Rietman verdiept zich in het werk van de vele vrijwilligers die zich het hele jaar inzetten voor de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij. Verder hoor je de beste countrymuziek en het mooiste uit Jan’s Los Vast-archief.

'Je Dag is Goed' – Elke werkdag van 07.00 tot 10.00 uur op NPO Radio 5
Jeroen van Inkel presenteert 'Je Dag is Goed', waarin goede muziek en de dagelijkse actualiteit centraal staan.

'TinekeShow' – Elke werkdag om 12.00 uur op NPO Radio 5
Op maandag 30 april ontvangt Tineke zangeres Rachel Kramer. Rachel gaat een nieuwe single uitbrengen en de luisteraars mogen kiezen welke dat wordt. Maandag, dinsdag, woensdag én donderdag wordt er een ander lied in het zonnetje gezet. Op vrijdag 4 mei maakt Tineke in TinekeShow bekend welk lied door de luisteraars tot nieuwe single wordt gekozen.

'De MAX!' – Elke werkdag van 18.00 tot 20.00 uur op NPO Radio 5
'De MAX!' wordt deze week alleen door Manuëla Kemp gepresenteerd. Op maandag 30 april ontvangt ze zanger en danser Tommie Christiaan. Hij schitterde in tal van musicals en vertolkte in maart de rol van Jezus in het EO-spektakel 'The Passion'. Dinsdag 1 mei zingt Katell, een Nederlands-Franse zangeres die Franstalig zingt, live op het piepkleine podium van Club de MAX!. Woensdag 2 mei is het jonge talent Mitch Rivers te gast in de studio. Hij begon ooit als straatmuzikant en punkrocker, maar legde zich na verloop van tijd meer toe op soulvolle folk en americana.

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.