Rudolph van Veen, Ronnie Tober en Antoinette Beumer te gast bij MAX op NPO Radio 5

vrijdag 19 januari 2018

Van zaterdag 20 tot en met vrijdag 26 januari ontvangen de MAX-programma's op NPO Radio 5 bijzondere gasten met een boeiend verhaal.

Onder anderen Rudolph van Veen, Ronnie Tober en Antoinette Beumer komen langs.

'Wekker-Wakker-Weekend!' – Elke zaterdag van 06.00 uur tot 10.00 uur op NPO Radio 5
Jan Rietman luidt met 'Wekker-Wakker-Weekend!' het weekend in met verrassende gesprekken en veel muziek. Je hoort de beste country in Country Roads, het mooiste uit Los Vast en aandacht voor Adèle Bloemendaal. De actrice en comédienne overleed 21 januari een jaar geleden.

'TinekeShow' – Elke werkdag om 12.00 uur op NPO Radio 5
Rudolph van Veen is maandag 22 januari te gast bij Tineke. De meesterkok en –patissier heeft het foodplatform FoodFirst Network opgezet. Wat dit precies is, vertelt Rudolph maandag.

Tineke ontvangt dinsdag 23 januari David Cassidy-fans Marjon Hoogendam en Dineke Zuidberg. Ze praten over David Cassidy en diens achtergrond als dementiepatiënt.

Woensdag 24 januari is zanger Ronnie Tober in de studio. Tineke en Ronnie zijn goede vrienden en kletsen uitgebreid bij.

Antoinette Beumer schreef het boek Mijn vader is een vliegtuig, gebaseerd op haar eigen leven. Donderdag 25 januari is Antoinette te gast bij 'TinekeShow'.

'De MAX!' – Elke werkdag van 18.00 tot 20.00 uur op NPO Radio 5
Ook 'De MAX!' is van maandag tot en met vrijdag weer te horen. Dinsdag 23 januari ontvangen Henkjan Smits en Manuëla Kemp stergitarist Menno Gootjes. Hij toert momenteel door het land met de Like a Bat Out of Hell-tour. Meat Loaf bracht 40 jaar geleden Bat Out of Hell uit. Het album geldt voor velen als dé soundtrack van hun jeugd en is met 43 miljoen verkochte exemplaren wereldwijd een van de best verkochte albums allertijden. Reden genoeg, vond Menno Gootjes, om dit album te eren met de Like a Bat Out of Hell-tour.

Donderdag 25 januari is Godfried Nevels te gast in 'De MAX!'. Hij vertelt over zijn boek Dutch in the USA – Nederlandse muzikanten in Amerika, over de belevenissen van de Nederpop in het grootste muziekland ter wereld.

'Je Dag is Goed' – Elke werkdag van 07.00 tot 10.00 uur op NPO Radio 5
Jeroen van Inkel presenteert elke werkdag tussen 07.00 en 10.00 uur het programma 'Je Dag is Goed', waarin goede muziek en de dagelijkse actualiteit centraal staan.

Cole Porter schreef klassiekers als Ev’ry Time We Say Goodbye, Too Darn Hot, I Get A Kick Out Of You en Night And Day. Wereldberoemd werd hij ermee als componist, maar des te eenzamer als persoon. De musical You’re the Top vertelt het verhaal over zijn leven. Met rollen voor onder anderen Marjolein Keuning en Paul Groot. Paul vertelt maandag bij Je dag is goed over de première van deze bijzondere musical.

Cabaretier Roel C. Verburg sluit vrijdag 26 januari de week af met een lied dat hij speciaal maakt op basis van een opvallend bericht uit het nieuws.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.