Tony Neef, Arman Avsaroglu, Peter Giesen en Jannah Loontjens in 'Kunststof' op NPO Radio 1

zondag 10 juni 2018

Tony Neef brak door met zijn rol in Miss Saigon en is sindsdien niet meer weg te denken uit de Nederlandse musical en kleinkunst wereld.

Na rollen in The Sound of Music, Les Miserables en Sonneveld de musical speelt hij nu verteller Luigi Lucheni in de voorstelling ‘Elisabeth in Concert’ op Paleis Soestdijk.

Dinsdag 12 juni: Arman Avsaroglu, sportcommentator
Het WK voetbal is in zicht en dus komt voetbalcommentator Arman Avsaroglu langs. Hij kreeg in 2014 de Philip Bloemendalprijs voor jong presentatietalent en versterkt sinds enkele jaren de NOS sportradio. De wijze waarop hij vorig jaar de kampioenswedstrijd van Feijenoord versloeg deed hem definitief in de voetsporen van Jack van Gelder treden.

Woensdag 13 juni: Peter Giesen, journalist
Na vijf jaar correspondentschap Frankrijk voor De Volkskrant keert Peter Giesen deze zomer terug uit Parijs. Als afscheid van het land schreef hij het boek ‘Retour de France’, waarin hij reist langs de fameuze Route Nationale 7, van Parijs naar de Côte d’Azur. Ondertussen gaat hij op zoek naar de ziel van Frankrijk.
Presentatie: Coen Verbraak

Donderdag 14 juni: Jannah Loontjens, schrijver
Jannah Loontjens is naast schrijver ook dichter en filosoof. In 2007 debuteerde ze met de roman ‘Veel Geluk’. In haar nieuwste roman ‘Wie weet’ portretteert ze zeven vrienden die op de avond voor de grote protestmars ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs, worstelen met wat deze tijd met zich meebrengt. Een boek over vooroordelen, angst en meer.
Presentatie: Jellie Brouwer

'Kunststof', van maandag tot donderdag tussen 19.30 en 20.30 uur op NPO Radio 1.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.