Tony Neef, Julian Velard en Ben Cramer bij MAX op NPO Radio 5

vrijdag 10 november 2017

Van zaterdag 11 tot en met vrijdag 17 november ontvangen de MAX-programma's op NPO Radio 5 weer bijzondere gasten met een boeiend verhaal.

In 'Wekker-Wakker-Weekend!' aandacht voor de Nederlandse Flipper Vereniging. Deze bestaat 25 jaar en is met ongeveer 1400 leden de grootste flippervereniging ter wereld. Aankomend weekend vindt de DPO (Dutch Pinball Open) Expo 2017 plaats, waar flipperkastliefhebbers en –professionals samenkomen. In 'Wekker-Wakker-Weekend!' een gesprek met de organisator van het evenement.

De oprichter van Marktplaats verdiende een slordige tachtig miljoen aan de verkoop van zijn paradepaardje. Tegenwoordig zet Bob Crébas zich in voor een beter Nederland met de oprichting van een Blue Zone in de polder, waar mensen opvallend oud en gelukkig worden. In 'Wekker-Wakker!' een gesprek met Bob.

Jan Rietman ontvangt in 'RietmanShow' Tony Neef. Hij toert tot en met het einde van het jaar rond met Ruud Bos en Maaike Widdershoven. Hun voorstelling heet: Weet je nog wel…. Het trio zingt en speelt liedjes van onder anderen Robert Long, Annie M.G. Schmidt, Karin Bloemen en André Hazes. Er is ook veel nieuwe muziek te horen in RietmanShow. Zo is Ben Cramer te gast. Hij heeft recent een nieuwe cd uitgebracht.

In 'Tijd voor MAX Radio' is de Amerikaanse singer-songwriter Julian Velard te gast. Hij timmert aan de weg met theatrale pianopop met aanstekelijke teksten. Velard speelt een aantal nummers bij 'Tijd voor MAX Radio'. Tot zijn eigen genoegen doet hij dat op de imposante vleugel van NPO Radio 5.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.