'Zapp Echt Gebeurd': Het haar van Ahmad

zaterdag 21 januari 2017

Waarom meet Ahmed toch steeds zijn lange haar op? Wat is hij van plan? De verlegen Ahmed van 12 woont nog maar net in Nederland. Hij moest vluchten voor de oorlog in Syrië.

Het meest opvallende aan Ahmad is zijn lange haar. Dat het zo lang is, heeft een reden. Het is zijn manier om iets terug te doen voor alle hulp die hij en zijn familie van Nederland hebben gekregen. Terwijl Ahmads haar groeit, groeit ook zijn zelfvertrouwen. Lukt het Ahmad om Nederlandse vriendjes te maken? En wat is hij toch van plan met dat haar?

Regie: Susan Koenen, producent: Hollandse Helden. Deze documentaire is mogelijk gemaakt met steun van het Mediafonds.

'Zapp Echt Gebeurd: Het haar van Ahmad', zondag 22 januari om 20.25 uur bij KRO-NCRV op NPO Zapp.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.