Zondag in 'Zapp Echt Gebeurd': Johan

zaterdag 30 juli 2016

Met de andere scouts op zomerkamp en survivallen, Johan wil niets liever. Alleen die stomme heimwee. De jonge puber Johan droomt ervan een stoere scout te zijn en met de rest van de groep de wereld te verkennen.

Johan probeert zichzelf te overwinnen door voor het eerst mee te gaan op het jaarlijkse zomerkamp. Een week lang in het bos en ver van huis.

'Zapp Echt Gebeurd: Johan', zondag 31 juli om 19.25 uur bij de KRO-NCRV op NPO Zapp.

logo NPO 2 logo

Goed leren kijken is de eerste stap om natuurbeschermer te worden. Regisseur Sanne Rovers gaat op pad met 'gewone mensen' die de teloorgang van hun postzegel natuur proberen tegen te houden. Als kind vond Sanne haar vaders liefde voor natuur vooral irritant. Altijd maar stoppen tijdens het wandelen om naar planten en insecten te kijken. Dat is door de jaren heen veranderd. Naast de vader van Sanne zien we een aantal andere natuurbeschermers in 'hun' natuurgebied.

'2Doc: Groenkijkers', om 22.20 uur bij de NTR op NPO 2.