Kijkcijfers: Nickelodeon én Nick Jr. beleven samen de beste maand ooit

woensdag 11 mei 2016

Nickelodeon bevestigt in april meer dan ooit zijn positie als marktleider onder de commerciële kidszenders met een marktaandeel van 11.8% op de doelgroep 4-14. In april keken de Vlaamse kids het meest naar 'Sonic Boom', 'Sanjay and Craig' en 'Game Shakers'.

Maar ook Nick Jr. doet het uitstekend: de voormalige kleine broer van Nickelodeon is uitgegroeid tot 2de grootste commerciële kidszender met een marktaandeel van 10.0%. In april waren de favoriete shows op Nick Jr. 'Shimmer and Shine', 'Louie', 'Paw Patrol' en 'Blaze and the monster machines'. Samen bereikten de zenders in april maar liefst 8 op 10 kinderen tussen de 4 en 14 jaar oud, en 2.5 mio unieke kijkers.

Ook in Wallonië blijft Nickelodeon in april stevig marktleider met 13.1% op de doelgroep 4-14, de zender bereikt er 7 op de 10 kinderen en 1.8 mio unieke kijkers. Favoriete shows van afgelopen maand waren 'Teen Witch', 'Thundermans', 'Game Shakers' en 'Alvinnn!!! and the chipmunks' het populairst onder kids.

Over Nickelodeon
Nickelodeon is al meer dan tien jaar dé bestemming voor kids. Nickelodeon richt zich primair op kinderen van 4-14 jaar met een inspirerende programmering. Shows die kinderen uitdagen om fantasie te gebruiken en hun eigen wereld te creëren. Het programma-aanbod varieert van internationale hitprogramma’s als ‘SpongeBob Squarepants’ en ‘Dora the Explorer’ tot lokale producties zoals ‘Spotlight’ en is sinds maandag 9 mei de serie De Ludwigs te zien met een Nederlands/Belgische cast. Naast het tv-aanbod biedt Nickelodeon nog veel meer. Populaire evenementen als de Kid’s Choice Awards en online extra’s zoals apps, websites, quizzen en spellen. Nickelodeon is onderdeel van Viacom International Media Networks (VIMN) een van de grootste entertainmentbedrijven ter wereld.

Bron: CIM TV noord+zuid – 1/04/16-30/04/16 – marktaandeel 6u-20u, bereik all day (Nickelodeon noord: 6u-21u)


Kijkcijfers

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.

Dossiers