Kijkcijfers: Viacom Vlaanderen tekent weer groei op

donderdag 12 april 2018

Viacom Vlaanderen heeft het eerste kwartaal van 2018 positief afgesloten met een groei in marktaandeel van 23% onder volwassenen en 13% onder kids ten opzichte van het vorige kwartaal.

Voornamelijk plukt MTV de vruchten van de sterke groei onder volwassenen. De shows 'Ridiculousness', 'Catfish', 'Teen Mom', 'Geordie Shore' en nieuwkomer 'Fear Factor' zijn de meest bekeken shows. Het marktaandeel van MTV is met 35% fors gestegen ten opzichte van het laatste kwartaal van vorig jaar. Ook Comedy Central liet een stevige groei van 16% zien.

De kinderzenders Nick Jr. en Nickelodeon zijn beide vertegenwoordigd in de top 5 van best bekeken kinderzenders van Vlaanderen. Nick Jr. Vlaanderen laat een sterke groei zien van 22% en Nickelodeon Vlaanderen stijgt met 7% onder kinderen van 4-14 jaar. Het gezamelijke marktaandeel van beide zenders is 20,3% en daarmee is Viacom de grootste van de top 5 in de kinderdoelgroep.

Bron kijkcijfers: CIM Audimetri, live+7
Volwassenen: VVA18-44 jaar, kinderen: 4-14 jaar

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.