Kijkcijfers: WK-effect op Vitaya
De kleine vrouwenzender Vitaya heeft een uitstekende maand juli achter de rug, zo weet Het Nieuwsblad. De zender had weinig last van het WK voetbal. Integendeel zelfs.
Vitaya haalde 6,8 procent marktaandeel bij de vrouwen tussen 18-54 jaar (van 17 tot 24 uur) in juli, dixit Het Nieuwsblad. Dat was de beste maand ooit voor de vrouwenzender van MEDIALAAN.
Het programmaschema kende enkele opvallende utischieters. Het gaat dan vooral om realityseries en op Vitaya zijn die veelal aangekocht uit Nederland. Zo waren er topscores voor 'Ik Vertrek' (71.000) en 'Kleine Baby’s, Grote Zorg' met een goeie 100.000 kijkers. Ook populair op Vitaya blijft de Duitse soap 'Sturm der Liebe' (150.000). De Vlaamse docureeks 'Kinderziekenhuis' kon op gemiddeld 134.000 fans rekenen. Tijdens het WK voetbal zond Vitaya ook films uit. Daarvoor zat eveneens goed wat volk voor de buis.
Het Nieuwsblad stipt verder nog aan dat ook ZES, de (kleine) film- en seriezender van SBS goede resultaten behaalde in juli. VIER had dan weer niet zo'n fijne maand juli en werd op momenten zelfs bijna door Vitaya ingehaald.
Bron: Het Nieuwsblad