Nickelodeon en Vlaamse Stichting Verkeerskunde komen met eerste 'De Grote Verkeerstest' in 2019

dinsdag 27 november 2018

'De Grote Verkeerstest' is het nieuwe spelprogramma dat vanaf maart 2019 op Nickelodeon wordt uitgezonden, in samenwerking met de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV).

In deze show waarin spel en plezier voorop staan en tegelijkertijd verkeerskennis wordt getest, strijden klassen om wie het meeste weet en zich onderweg het veiligst kan gedragen. 'De Grote Verkeerstest' wordt uitgezonden in aanloop naar 'De Grote Verkeerstoets' die eind april georganiseerd wordt voor kinderen van het vijfde leerjaar. Nickelodeon-gezichten Wout Verstappen en Nienke van Dijk presenteren 'De Grote Verkeerstest' die te zien is op Nickelodeon vanaf 3 maart 2019.

Challenge
'De Grote Verkeerstest' is een spelprogramma met challenges. Wie het verkeerde antwoord geeft op verkeersvragen, stapt uit het spel. Na elke spelronde kunnen de afvallers hun plek in het spel opnieuw veroveren door het uitvoeren van een ludieke challenge.
De show van Viacom Benelux-zender Nickelodeon bestaat uit 5 afleveringen waarin 10 basisschoolklassen uit Vlaanderen en Nederland het tegen elkaar opnemen.

Verkeersveiligheid
Nickelodeon en de VSV bundelen hun krachten om op een competitieve en grappige manier veelvoorkomende verkeerssituaties aan de deelnemende schoolklassen voor te leggen en daarmee de verkeersveiligheid te vergroten bij basisschoolgroepen.

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.