Oefenmatchen Rode Duivels en 'Telefacts Special' in juni bij VTM

donderdag 24 mei 2018

In de twee eerste weken van juni kunnen voetbalfans alvast vier dagen met stip noteren in hun agenda. Op dinsdag 5 juni en dinsdag 12 juni zendt 'Telefacts' de specials 'Gilles De Bilde Thuis bij de Duivels' uit, en op zaterdag 2 juni en woensdag 6 juni kan men bij VTM terecht voor de oefenmatchen België – Portugal en België – Egypte.

Over de hele wereld stijgt de voetbalkoorts en ook de Rode Duivels-gekte bereikt stilaan een hoogtepunt. Op 14 juni begint immers het WK voetbal in Rusland. Vier dagen later speelt ons elftal haar eerste wedstrijd tegen Panama.

De verwachtingen voor deze ‘gouden’ generatie Duivels zijn hooggespannen. De hoop van de natie rust op hun schouders. In de Telefacts special ‘Gilles De Bilde Thuis bij de Duivels’ gaat VTM-voetbalanalist en commentator Gilles De Bilde thuis op bezoek bij drie topduivels: in Manchester bij Romelu Lukaku, in Napels bij Dries Mertens en in Marbella bij Marouane Fellaini.

De Duivels ontvangen Gilles bij hen thuis en praten vrijuit over hun jeugd, kinderen, de liefde, het grote geld, hun levensstijl en natuurlijk het komende WK. ‘Gilles De Bilde Thuis bij de Duivels’ is een verrassende babbel onder voetballers, aan de vooravond van het grootste voetbalevenement ter wereld.

De Rode Duivels bij VTM:oefenmatch België-Portugal op zaterdag 2 juni, oefenmatch België-Egypte op woensdag 6 juni. 'Telefacts Specials', dinsdag 5 en dinsdag 12 juni.

VTM

logo NPO 2 logo

Goed leren kijken is de eerste stap om natuurbeschermer te worden. Regisseur Sanne Rovers gaat op pad met 'gewone mensen' die de teloorgang van hun postzegel natuur proberen tegen te houden. Als kind vond Sanne haar vaders liefde voor natuur vooral irritant. Altijd maar stoppen tijdens het wandelen om naar planten en insecten te kijken. Dat is door de jaren heen veranderd. Naast de vader van Sanne zien we een aantal andere natuurbeschermers in 'hun' natuurgebied.

'2Doc: Groenkijkers', om 22.20 uur bij de NTR op NPO 2.