Opnames nieuwe Ketnet-serie 'Campus 12' van start

maandag 5 maart 2018

Vandaag gaan de opnames van de nieuwe Ketnet-fictiereeks 'Campus 12' van start in de opnamestudio's van Studio 100 in Schelle. De makers van de succesreeks 'Ghost Rockers' kropen in hun pen om een gloednieuw spannend verhaal te schrijven voor de Ketnet-kijkers.

'Campus 12' is, net zoals 'Ghost Rockers', de eerste stap voor enkele jonge beloftevolle acteertalenten. Daarnaast zullen er ook een aantal grotere namen opduiken in de reeks. Het eerste seizoen van 'Campus 12' zal vanaf het najaar van 2018 op Ketnet te zien zijn.

Het verhaal
'Campus 12' vertelt het verhaal van stoere bokser Noah De Smidt die op zoek gaat naar zijn tweelingzus Bo De Smidt die van de ene op de andere dag van de aardbodem verdwenen lijkt. Het wordt nog gekker wanneer blijkt dat Noah de enige is die zich zijn zus nog kan herinneren. Het lijkt alsof ze nooit bestaan heeft. Er is echter nog één iemand met herinneringen aan Bo: Sam. Sam is lid van dezelfde boksclub als Noah. Hoewel ze elkaars tegenpolen zijn, kunnen ze niet anders dan samen op zoek gaan.

Wanneer blijkt dat de sleutel tot het mysterie rond Bo zich in het theater van de elitaire familie Vincke bevindt, wil hij kost wat kost lid worden van het koor van de Vinckes; 'De twaalf'. Dat tegen de zin van zijn familie en de familie Vincke: de twee families leven al jaren in ruzie. Noah ontdekt echter dat de haat tussen de twee compleet verschillende werelden van boksen en theater/zang enkel gestoeld is op vooroordelen en dat de twee werelden meer gemeen hebben dan op het eerste zicht lijkt.

De cast
Noah De Smidt - Jasper Heyman
Ward De Smidt - Mathias Sercu
Sam - Lennart Lemmens
Louise Vincke - Nina Rey
Celeste Vincke - Hilde De Baerdemaeker
Emilie  - Jelisa van Schijndel

En ook nog: Hanne (Naomi Janssens), Frederik (Pieter Casteleyn)  en Dante (Bünyamin Yürük)

'Campus 12' is een productie van Studio 100 voor Ketnet.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.