Politiemensen uit 'De Recherche' betrokken in drugszaak

woensdag 17 december 2014

Een vijftal collega's van de Gentse politie uit de populaire reeks 'De Recherche' worden verdacht van drugsgebruik. Momenteel loopt er tegen de speurders een onderzoek.

Aanklacht is drugsgebruik en ongeoorloofde contacten met mensen uit het criminele circuit.

In het VIER-programma 'De Recherche' volgen de kijkers een groep politie van de lokale recherche in Gent. Zij bestrijden onder andere drugsdealers. Wat de kijkers echter niet te zien krijgen is dat er ondertussen een onderzoek loopt tegen minstens vijf leden van die dienst. Ze zouden aan dealers informatie getipt hebben over politieonderzoeken die in de toekomst behandeld zouden worden. De leden van de dienst tegen wie het onderzoekt loopt kwamen nooit in beeld in de televisiereeks.

Het onderzoek zit momenteel in de eindfase. Onderzoeksrechter Jacques Poppe schorste intussen al een rechercheur en zorgde voor de overplaatsing van vier anderen. De zaak kwam aan het licht toen een politieman samen met twee (andere) drugsgebruikers werd opgepakt. De jonge man wordt ervan verdacht in beslag genomen drugs van vrienden terug in omloop te brengen.

Na zijn arrestatie richtte de Gentse korpschef meteen een speciale onderzoekscel op binnen zijn dienst.

Bron: hln.be

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.