Vanaf vrijdag op Netflix: 'Marvel's Luke Cage' - VIDEO

donderdag 29 september 2016

'Marvel's Luke Cage' is de derde Marvel-release in een reeks van vier epische live-action series die exclusief op Netflix te zien zijn.

'Marvel's Daredevil' seizoen 1 & 2 en 'Marvel's Jessica Jones' seizoen 1 zijn nu al beschikbaar, 'Marvel's Iron Fis' volgt in 2017. Deze series leiden naar de samensmelting van alle personages in 'Marvel's The Defenders', ook op Netflix vanaf 2017.

In 'Marvel's Luke Cage' zien we de evolutie van Luke Cage (eerder te zien in 'Marvel's Jessica Jones') nadat hij verhuisd is naar Harlem om zijn gefaalde relatie met Jessica te verwerken. Een gesaboteerd experiment heeft Luke tegen zijn wil in opgezadeld met superkracht en een ontastbare huid. Helaas escaleert het geweld in Harlem zo erg dat hij uit de schaduw moet treden om te vechten voor zijn stad.

Net als de voorgaande Marvel-series is Luke Cage een sfeervolle en explosieve dramaserie over helden in de echte wereld, die er alles aan doen om hun buurt te redden. In de hoofdrol zien we Mike Colter als Luke Cage, samen met Mahershala Ali (Cornell 'Cottonmouth' Stokes), Alfre Woodard (Mariah Dillard), Simone Missick (Misty Knight), Theo Rossi (Shades), Frank Whaley (Rafael Scarfe) en Rosario Dawson (Claire Temple).

'Marvel's Luke Cage' is geproduceerd door showrunner Cheo Hodari Coker ('Southland', 'Ray Donovan'), Charles Murray ('Roots') en Jeph Loeb ('Marvel's Daredevil', 'Marvel's Jessica Jones'), tevens werkzaam als Marvel's Head of Television.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.