Kijkcijfers: Viacom-portfolio groeit in eerste kwartaal

dinsdag 4 april 2017

Viacom International Media Networks Benelux laat in het eerste kwartaal van 2017 een groei zien voor haar totale zenderportfolio ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Onder millennials (18-34 jaar, 06.00 - 02.00 uur) groeide het aandeel van de Viacom Benelux-merken met +13% naar een marktaandeel van 8,1% voor de zenders Comedy Central, MTV en Spike. Voor kinderzender Nickelodeon zag Viacom een groei van +20% onder kinderen in de leeftijd 6-12 jaar, 06.00 - 21.00 uur waarmee het marktaandeel steeg naar 20.1%. Hiermee is Nickelodeon wederom marktleider onder kinderen.


Nickelodeon stond in het eerste kwartaal in het teken van de 'Kids' Choice Awards 2017'. 's Werelds grootste awardshow voor kinderen werd voorafgegaan door de lokale show 'Race Naar de KCA's' gepresenteerd door Anouk Maas en de nieuwe Vlaamse Nickelodeon-host Stef Poelmans. Op 12 maart stemde de Nickelodeon-fans massaal af op de 'Nickelodeon Kids' Choice Awards 2017' om te zien wie van hun idolen naar huis ging met één van de felbegeerde awards. De show werd door 168.000 mensen bekeken (6+ jaar) en onder kinderen in de leeftijd 6-12 jaar behaalde de show een marktaandeel van 30,9%. Hiermee was het de best bekeken kids show van de avond en de best bekeken KCA van de afgelopen 3 jaar (6-12 jaar).

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.

Dossiers