MTV zoekt nieuw talent via coverwedstrijd

vrijdag 26 augustus 2016

MTV gaat wereldwijd op zoek naar nieuw muzikaal talent via een coverwedstrijd. Deelnemers krijgen een nummer opgelegd en de beste (YouTube-)cover wordt op de zender uitgezonden.

Kandidaten kunnen door de wedstrijd in de voetsporen treden van onder meer Shawn Mendes en Justin Bieber. Ook zij werden destijds ontdekt via YouTube.

De eerste cover die de deelnemers wordt opgelegd is de zomerhit 'I Took A Pill In Ibiza' van Mike Posner. De uitdaging is om de beste cover van het nummer te maken. Wie daarin slaagt krijgt zendtijd op MTV. Nog een exera motivatie: de winnende YouTube-clip zal door Mike Posner zélf worden aangekondigd.

Bron: deredactie.be

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.