Tweede seizoen 'Ink Master' vanaf 15 januari te zien op Spike

maandag 9 oktober 2017

Tattoo artists opgelet! Dit is de laatste kans om je aan te melden voor een nieuw seizoen 'Ink Master – Meesters van de Lage Landen'.

Presentator Marco Roelofs en juryleden Morrison Schiffmacher en Errol Buwalda vormen ook dit tweede seizoen de strenge, maar kundige 'Ink Master'-jury. Zij zoeken in totaal naar tien tattoo artists uit Nederland en België die willen laten zien dat zij de titel Ink Master 2018 verdienen door hun allerbeste ink skills te tonen op echte 'levende canvassen'. Tien getalenteerde artists die zich in het heetst van de strijd durven te wagen. Opgeven kan nog tot 15 oktober via www.spiketv.nl/inkmaster (bekijk hier de oproep). De opname van het nieuwe seizoen start in november. Vanaf 15 januari zendt Viacom-zender Spike iedere maandag om 22.00 uur een nieuwe aflevering van het tweede seizoen van 'Ink Master – Meesters van de Lage Landen' uit.

Gezocht: canvassen
Voor het nieuwe seizoen zijn niet alleen nieuwe tattoo artists nodig, maar ook tattooliefhebbers die zich willen laten tatoeëren op televisie als levend canvas. Van tattoo virgins, cover-ups, schedeltattoos, black & grey tot traditional of realistische tattoos; 'Ink Master' is op zoek naar diverse canvassen met de meest uiteenlopende wensen. Interesse? Opgeven kan tot 15 oktober via spiketv.nl/inkmaster. Voor het eerste seizoen stroomden de aanmeldingen binnen en gaven bijna 20.000 mensen zich op op om onderdeel te zijn van het fenomeen 'Ink Master'.

'Ink Master'
In 'Ink Master' nemen tien Nederlandse en Belgische getalenteerde tattoo artists het tegen elkaar op. Onder leiding van presentator Marco Roelofs moeten de artiesten verschillende opdrachten volbrengen waarin niet alleen hun techniek, maar ook hun creativiteit wordt getest. Juryleden Errol Buwalda en Morrison Schiffmacher beoordelen de tien tattoo artists met hun jarenlange ervaring en expertise aangevuld met gastjuryleden.

Marco Roelofs (1974) is een Nederlands zanger en tekstschrijver, voornamelijk bekend van de punkrockband Heideroosjes. Daarnaast is hij theatermaker, schrijver en is hij programmeur bij muziektempel de Effenaar in Eindhoven. Als TV-presentator maakte hij jarenlang sfeerverslagen van o.a. Pinkpop. Samen met zijn nieuwe band STAVAST tourt hij door het hele land.

Morrison Schiffmacher (1990) verlaat al op 16-jarige leeftijd haar opleiding om haar vader Henk Schiffmacher te volgen in het tatoeëren. Samen met Tycho Veldhoen, de zoon van kunstenaar Aat Veldhoen, heeft zij haar eigen tattoo studio in hartje Amsterdam.

Als 'ouwe rot in het vak' en met al meer dan 25 jaar ervaring behoort Errol Buwalda tot de top tattoo artists van ons land. Hij staat bekend om zijn vakmanschap en zijn olieverfschilderijen. Op dit moment tatoeëert Errol bij Desperado Tattoo in Eindhoven.

'Ink Master – Meesters van de Lage Landen' wordt geproduceerd door Endemol Shine en is vanaf 15 januari iedere maandag om 22.00 uur te zien op Viacom-zender Spike. #InkMasterLL

Persbericht Spike

DOSSIER: Kandidaten/publiek Gezocht NL

volledig dossier

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.