EO-kinderprogramma 'Anti Pest Club' wint Gouden Roos in Berlijn

woensdag 20 september 2017

Het EO-kinderprogramma de 'Anti Pest Club' heeft vanavond de Gouden Roos (Rose d'Or) gewonnen tijdens het Europese Festival in Berlijn. De 'Anti Pest Club' is de gelukkige winnaar van deze prestigieuze internationale prijs voor beste Europese kinderprogramma.

Robert Fortuijn, EO-eindredacteur Kinderprogramma’s, is super trots op deze mooie Europese prijs. “We hebben gewonnen van goede concurrenten. Deze prijs is ook een opsteker voor de Nederlandse jeugd tv”. Het doel van het festival is het belonen van originaliteit, kwaliteit en creativiteit in amusementsprogramma’s en het bevorderen van uitmuntendheid in televisie en nieuwe media.Presentatrice Anne-Mar Zwart gaat in de ‘Anti Pest Club’ de strijd aan tegen pesten in de klas. Het programma brengt een bezoek aan basisschoolklassen waar wordt gepest. De ‘Anti Pest Club’ wil er samen met de hele klas voor zorgen dat de sfeer verandert en iedereen in de klas met plezier naar school gaat. In 2016 is het programma reeds bekroond met een TV-beeld voor Beste Jeugdprogramma.
Tv-uitzendingen en livestream
Deze week, tijdens de landelijke Week tegen Pesten en de themaweek Zapp Tegen Pesten, wordt de Anti Pest Club iedere werkdag uitgezonden om 17.35 uur op NPO Zapp. Na elke aflevering kunnen kijkers live vragen stellen over pesten aan Anne-Mar, de gasten en andere kinderen. Dat kan via eo.nl/antipestclub of via het YouTube-kanaal van de ‘Anti Pest Club’.

Robert Fortuijn, EO-eindredacteur Kinderprogramma’s, is super trots op deze mooie Europese prijs. 'We hebben gewonnen van goede concurrenten. Deze prijs is ook een opsteker voor de Nederlandse jeugd tv'. Het doel van het festival is het belonen van originaliteit, kwaliteit en creativiteit in amusementsprogramma’s en het bevorderen van uitmuntendheid in televisie en nieuwe media.

Presentatrice Anne-Mar Zwart gaat in de 'Anti Pest Club' de strijd aan tegen pesten in de klas. Het programma brengt een bezoek aan basisschoolklassen waar wordt gepest. De 'Anti Pest Club' wil er samen met de hele klas voor zorgen dat de sfeer verandert en iedereen in de klas met plezier naar school gaat. In 2016 is het programma reeds bekroond met een TV-beeld voor Beste Jeugdprogramma.

Tv-uitzendingen en livestream
Deze week, tijdens de landelijke Week tegen Pesten en de themaweek Zapp Tegen Pesten, wordt de 'Anti Pest Club' iedere werkdag uitgezonden om 17.35 uur op NPO Zapp. Na elke aflevering kunnen kijkers live vragen stellen over pesten aan Anne-Mar, de gasten en andere kinderen. Dat kan via eo.nl/antipestclub of via het YouTube-kanaal van de 'Anti Pest Club'.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.