Anouk Smulders presenteert 'Celebrity Pole Dancing' bij RTL 5

maandag 1 september 2014

Anouk Smulders presenteert vanaf zondag 14 september 'Celebrity Pole Dancing'. De presentatrice is vijf weken lang te zien bij RTL 5 met dit programma waarin twaalf bekende Nederlanders paaldansend de strijd met elkaar aangaan.

Zij worden beoordeeld door een jury die bestaat uit dansgrootheid Louis van Amstel, gezondheidscoach Vivian Reijs en tweevoudig wereldkampioen paaldansen Denise Mulder. Wie wint de titel 'Pole Dancer 2014'?

Christina Curry (tv-persoonlijkheid), Dilan Yurdakul (actrice), Jeffrey Wammes (turner), Liesbeth Kamerling (actrice), Winston Post (acteur), Kelly Pfaff (tv persoonlijkheid/dj), Vincent Vianen (danser/choreograaf), Verona van de Leur (turnster), Ron Link (musicalacteur), Joyce Mercedes (dj/model), Sita Vermeulen (zangeres) en Claudia Schoemacher (schrijfster) stomen zichzelf op dit moment klaar voor hun optredens. Een paaldanscoach geeft de kandidaten een intensieve training die gepaard gaat met veel vallen en opstaan. Een uitdagende klus voor deze onervaren paaldansers.

De kandidaten komen elkaar tegen in vijf studioshows, waar zij hun geleerde acts voor de deskundige jury moeten uitvoeren:

Louis van Amstel is een grootheid op het gebied van dans en choreografie. Maar liefst drie maal werd hij wereldkampioen Latin. In Amerika verwierf hij grote bekendheid door zijn deelname aan 'Dancing With The Stars' waar hij onder andere Kelly Osbourne, Priscilla Presley en Kendra Wilkinson onder zijn hoede nam. Als choreograaf was hij te zien in de Amerikaanse versie van 'So You Think You Can Dance'. Zijn choreografieën leverde hem zelfs een Emmy-nominatie op.

Vivian Reijs weet vanuit haar rol als gezondheidscoach wat een gezond en sportief lijf voor je kan doen. Zo moeten de bekende paaldansers hun leefstijl en eetpatroon aanpassen om deze zware klus te klaren. Denise Mulder, tweevoudig wereldkampioene paaldansen en grondlegger van polefitness, beoordeelt de kandidaten met name op hun techniek en performance.

Uiteindelijk wordt duidelijk wie zich 'Pole Dancer 2014' mag noemen.

'Celebrity Pole Dancing', vanaf zondag 14 september bij RTL 5.

DOSSIER: Najaar 2014: alle plannen, alle zenders! (NL)

volledig dossier

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.