Bart Nolles en Simon Zijlemans nieuwe presentatoren UEFA Europa League bij RTL 7

donderdag 20 september 2018

Donderdagavond is de kick-off van de groepsfase voor de UEFA Europa League 2018-2019 live te zien bij RTL 7. Het team van de mannenzender is volledig vernieuwd en de Europese competitie wordt vanaf dit seizoen gepresenteerd door Bart Nolles en Simon Zijlemans.

Bart presenteerde afgelopen zomer bij RTL 7 het dagelijkse programma 'Tour du Jour' en verzorgde eerder de presentatie bij voetbal, darts en boksen. Simon is sinds 2014 als verslaggever verbonden aan het Voetbal Inside platform. Hierbinnen was hij onder andere het gezicht van 'Speler van de Week'. Hij debuteerde afgelopen augustus als presentator tijdens de kwalificatiewedstrijden van de UEFA Europa League.

Vanaf 18.00 uur neemt het nieuwe duo plaats aan desk met vaste analist Jan Boskamp. Naast de markante oud-voetballer en trainer is ook Mario Been aanwezig. Been was in het seizoen 2016-2017 naast Dick Advocaat assistent-trainer van Fenerbahce. De Turkse ploeg, die inmiddels onder leiding staat van de Nederlander Philip Cocu, neemt het vanaf 21.00 uur op tegen Dinamo Zagreb. De eerste live wedstrijd van de avond is te zien vanaf 18.55 uur. In het Stade Velodrome staat Olympique Marseille tegenover Eintracht Frankfurt. Bij beide clubs is er Nederlandse inbreng. Olympique Marseille, finalist van de UEFA Europa League in het seizoen 2017-2018, haalde afgelopen transferperiode Kevin Strootman binnen, terwijl Eintracht Frankfurt zowel Jetro Willems als Jonathan de Guzman onder contract heeft staan. Alle ins en outs rondom de wedstrijd tussen Olympique Marseille en Eintracht Frankfurt komen van verslaggever Marcel Maijer.

'UEFA Europa League', vanaf donderdag 20 september om 18.00 uur bij RTL 7.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.