Claudia de Breij, Jörgen Raymann, Eric Corton, ea. in 'Verborgen Verleden'

maandag 10 juli 2017

De succesvolle NTR-serie 'Verborgen Verleden' komt al weer snel terug, namelijk dit najaar. Momenteel zijn zes splinternieuwe afleveringen in de maak.

Deze keer zijn het Paul Haenen, Claudia de Breij, Jörgen Raymann, Eric Corton, Job Cohen en Wende Snijders die op zoek gaan naar hun familiegeschiedenis. De opnamen zijn veelbelovend: kleurrijke voorouders en opmerkelijke verhalen te over!

'Verborgen Verleden', dat al sinds 2010 bestaat, is ook afgelopen voorjaar weer uitstekend bekeken en gewaardeerd. Toen was onder meer te zien hoe Herman Finkers tot zijn verrassing voorouders ver buiten Twente vond. Sacha de Boer ontdekte een heldhaftige, maar soms ook gruwelijke familiegeschiedenis in Schotland. En Arjen Lubach eigende zich, op basis van zijn familieverleden, de ruïne van het middeleeuwse Slot Teylingen toe.

'Verborgen Verleden' is gebaseerd op het Britse 'Who Do You Think You Are?'. De serie wordt geproduceerd door BlazHoffski onder eindredactie van de NTR. Ook wordt gebruik gemaakt van de expertise van CBG | Centrum voor familiegeschiedenis en de Nederlandse archieven en historische centra.

De nieuwe serie is naar alle waarschijnlijkheid vanaf half september iedere zaterdagavond op NPO 2 te zien.

DOSSIER: Najaar 2017: alle plannen, alle zenders! (NL)

volledig dossier

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.