Kijkcijfers: marktaandeel MTV en Comedy Central stijgt in mei

maandag 11 juni 2018

Viacom Benelux ziet het marktaandeel toenemen van MTV en Comedy Central in prime time onder volwassenen. In deze doelgroep stijgt MTV fors met 29% in vergelijking met vorig jaar mei.

Comedy Central weet eveneens een aanzienlijke groei te realiseren van 6% ten opzichte van vorig jaar mei. De explosieve groei van het marktaandeel van MTV is voornamelijk afkomstig van de succesvolle Nederlandse show 'Ex on the Beach: Double Dutch'.

Het best bekeken MTV-programma 'Ex on the Beach: Double Dutch' genereerde ondanks de warmste maand sinds 300 jaar, 18 miljoen sociale media en online impressies. 'Catfish:The TV Show' en 'Ridiculousness' maken de top 3 in mei compleet.

Comedy Central-kijkers keken het meeste in de meimaand naar de shows 'Modern Family', 'Family Guy' en 'How I Met Your Mother'.

Op Spike, de zender die een rauwe mix van reality, entertainment en live sport aanbiedt, waren in primetime de shows 'Ghost Adventures', 'The Island with Bear Grylls' en 'Ink Master' populair.

Voor kids waren op Nickelodeon de best bekeken programma’s 'The Adventures of Kid Danger' en de lokale Nederlandse show 'Cool Factor'.

Bron kijkcijfers: SKO, prime time: 18:00-24:00 uur, live inclusief uitgesteld kijken, volwassenen: leeftijd 20-49; kids: leeftijd 6-12, kids tijdvak 06:00-21:00 uur
Bron social & online media: Coosto

Persbericht Viacom Benelux
http://www.mtv.nl
Meer artikels over MTV NL

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers