Maandag start nieuwe Australische vooravond van Net5

zondag 9 september 2018

Vanaf maandag 10 september zendt Net5 nieuwe afleveringen uit van 'My Kitchen Rule's, 'House Rules Australië' en 'MasterChef Australië'.

In 'MasterChef Australië', het best bekeken kookprogramma ter wereld, maken dit seizoen bekende namen als Gordon Ramsay, Nigella Lawson en zelfs de Britse Prince Charles en zijn echtgenote Camilla hun opwachting.

De nieuwe vooravond van Net5 begint om 17.30 uur met het negende seizoen van 'My Kitchen Rules'. In deze kookwedstrijd toveren Australische thuiskoks hun huis om tot een restaurant, compleet met thema en driegangenmenu.

Om 18.30 uur gevolgd door het zesde seizoen van 'House Rules Australië'. In dit programma verbouwen voor elkaar onbekende koppels elkaars huis aan de hand van een aantal huisregels.

Het tiende seizoen van 'MasterChef Australië' is aansluitend om 19.30 uur te zien. Amateurkoks uit heel Australië nemen het tegen elkaar op in de keuken en tonen hun culinaire talenten aan de befaamde juryleden Gary Mehigan, George Calombaris en Matt Preston. Deze kritische fijnproevers bepalen uiteindelijk wie zich mag uitroepen tot MasterChef van Australië.

In dit tiende seizoen krijgen de deelnemers opdrachten van kookgodin Nigella Lawson en stelt Britse topkok Gordon Ramsay hen voor een uitdaging met de bekende 'mystery box'. De kandidaten moeten als klap op de vuurpijl ook een koninklijk maal bereiden voor Charles, Prince of Wales, en zijn echtgenote Camilla.

DOSSIER: Najaar 2018: alle plannen, alle zenders! (NL)

volledig dossier

logo NPO 2 logo

Goed leren kijken is de eerste stap om natuurbeschermer te worden. Regisseur Sanne Rovers gaat op pad met 'gewone mensen' die de teloorgang van hun postzegel natuur proberen tegen te houden. Als kind vond Sanne haar vaders liefde voor natuur vooral irritant. Altijd maar stoppen tijdens het wandelen om naar planten en insecten te kijken. Dat is door de jaren heen veranderd. Naast de vader van Sanne zien we een aantal andere natuurbeschermers in 'hun' natuurgebied.

'2Doc: Groenkijkers', om 22.20 uur bij de NTR op NPO 2.