Muzikale cast 'Kerstfeest in de Stad' bekend

dinsdag 20 november 2018

Tino Martin, Berget Lewis, Anneke van Giersbergen en Kaj van der Voort vormen de muzikale cast voor 'Kerstfeest in de Stad'. Presentator Bert van Leeuwen trok alvast naar Rotterdam om daar samen met de cliënten van het Leger des Heils in kerstsferen te komen.

'Kerstfeest in de Stad' is uitgegroeid tot het jaarlijkse nationale kerstevenement op de Nederlandse televisie. Op dinsdag 25 december is de muzikale kerstviering om 20.30 uur te zien op NPO 1. De hartverwarmende muzikale optredens van de artiesten samen met de Eric van Tijn-band vormen het warme hart van 'Kerstfeest in de Stad'. Nieuw dit jaar is de lichtjestocht door Rotterdam, waarbij mensen uit alle lagen van de Rotterdamse bevolking samen met elkaar door de stad trekken. EO-presentator Anne-Mar Zwart doet verslag van deze tocht. Ook luisteren we naar indrukwekkende verhalen van mensen die geholpen zijn door het Leger des Heils.

Meezingen en genieten tijden opnames op 9 december
Het muzikale kerstevenement is vrij toegankelijk voor bezoekers. De opnames starten op zondag 9 december om 20.00 uur op het Grotekerkplein bij de Laurenskerk in Rotterdam.

Meelopen in de lichtjestocht
Er zijn nog plaatsen vrij voor de lichtjestocht op zondag 9 december vanaf 20.00 uur in Rotterdam. Aanmelden kan via kerstfeestindestad.nl.

#jebentnietalleen en Rotterdams koor
Met het thema #jebentnietalleen steken Rotterdammers dit jaar iedereen die zich wel eens eenzaam voelt een hart onder de riem. Juist met kerst, als we extra tijd maken voor elkaar. De lichtjestocht geeft dit thema op een aansprekende manier gestalte. Een speciaal koor van echte Rotterdammers zet dit jaar deze kerstboodschap kracht bij.

Voor 'Kerstfeest in de Stad' werkt de EO samen met producent Eye2Eye Media, het Leger des Heils en Rotterdam Festivals.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.