Nickelodeon en Jantje Beton laten woensdag recordaantal kinderen buitenspelen

maandag 11 juni 2018

Op woensdag 13 juni organiseren Nickelodeon en Jantje Beton voor het elfde jaar op rij nationaal de Buitenspeeldag. Op deze dag staat het plezier en belang van buitenspelen centraal en worden er door het hele land meer dan 1.150 buitenspeelactiviteiten georganiseerd door vrijwilligers.

Hierdoor kunnen een recordaantal van meer dan 115.000 kinderen buitenspelen. Viacom-kinderzenders Nickelodeon en Nick Jr. gaan deze dag van 13.00 – 17.00 uur op zwart om kinderen te motiveren deel te nemen aan activiteiten die lokaal worden georganiseerd. Kijk op buitenspeeldag.nl om te zien aan welke activiteiten je deel kunt nemen of om een activiteit te organiseren.

Hoofdevenement op NDSM-werf Amsterdam Noord
Nickelodeon organiseert samen met Stichting NDSM het Buitenspeeldag-hoofdevenement op de NDSM-werf waar tussen 13.00 uur en 17.00 uur tal van activiteiten en spellen plaatsvinden die aansluiten bij de centrale thema's van deze dag: plezier, spelen en beweging. Zo is er een bootcamp challenge, kun je voetballen en zijn er activiteiten van o.a. Regal Academy, de Reddingsbrigade en Veilig Verkeer Nederland. Cool Bear verzorgt limonade en ook kun je op de foto met je favoriete Nickelodeon en Nick Jr.-karakters, zoals de pups van PAW Patrol, SpongeBob SquarePants en de Teenage Mutant Ninja Turtles. Nickelodeon-gezicht Nienke van Dijk presenteert het podiumprogramma waar ook verschillende activiteiten plaatsvinden.

Nickelodeon en Jantje Beton
Juist in deze tijd is spelen nog steeds van groot belang. Uit recent onderzoek van Jantje Beton (april 2018) is gebleken dat 1 miljoen kinderen niet meer dagelijks buitenspelen! Terwijl spelen niet alleen het belangrijkste onderdeel van een gezond leven is, het is ook nog eens het leukste. Daarom zegt Jantje Beton… STOP NOOIT MET SPELEN! Jantje Beton zet zich al 50 jaar in voor spelen door het creëren van speelplekken en het organiseren van speelactiviteiten. Ook kindertelevisiezender Nickelodeon vindt het belangrijk dat kinderen buitenspelen en gaat elk jaar op zwart tijdens de Buitenspeeldag. Daarom zet de zender zich ook dit jaar weer samen in om heel Nederland buiten te laten spelen op de Buitenspeeldag.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.