Nieuwe talentshow 'DanceSing' vanaf januari bij SBS6

vrijdag 16 november 2018

In het nieuwe donderdagavond programma 'DanceSing', dat vanaf 3 januari 2019 wekelijks is te zien op SBS6, wordt gezocht naar multi-talenten die net als Beyoncé, Ariana Grande en Bruno Mars spectaculair goed kunnen dansen én fantastisch kunnen zingen.

'DanceSing' is een nieuwe talentshow waarin de winnaar de ultieme kick-start voor een internationale droomcarrière in de wacht sleept. Hij of zij krijgt hierbij hulp van top producer RedOne en mag een door RedOne en zijn team geschreven en geproduceerde track opnemen. RedOne heeft als producer en songwriter vele hits met wereldberoemde artiesten zoals Lady Gaga op zijn naam staan. De meest vernieuwende en geavanceerde technieken op het gebied van videomapping en augmented reality worden ingezet zodat de decors waarin de talenten optreden worden getransformeerd tot hightech videoclips, waarbij de grenzen tussen virtuele en fysieke objecten vervagen.

In 'DanceSing' volgt de kijker bijzondere talenten en persoonlijkheden die zich via zenuwslopende en zeer intensieve auditie- en bootcampshows voorbereiden op een internationale droomcarrière. In 'DanceSing' is er alleen plaats voor de allergrootste doorzetters; multi-talenten die zich voor duizend procent inzetten om op dans- én op zanggebied een plek te veroveren tussen artiesten in de showbusiness.

De talenten doen auditie in beide categorieën, waarbij Trijntje Oosterhuis en Gordon de zangprestaties van de talenten beoordelen. Timor Steffens en Kenzo Alvares beoordelen de talenten op hun dansuitvoeringen. Kenzo Alvares is over de hele wereld actief als danser en choreograaf en was eerder als choreograaf betrokken bij 'Dance Dance Dance'. In 'DanceSing' fungeert hij voor het eerst als jurylid op het gebied van dans. Het multi-talent dat de keiharde weg naar de top het beste aflegt en met zijn of haar uitzonderlijke dans- én zangprestaties de jury het meeste raakt, wint de gedroomde start van een internationale carrière. De presentatie van het programma is in handen van Johnny de Mol en Romy Monteiro.

'DanceSing' is ontwikkeld door Talpa Content en wordt geproduceerd door Talpa Producties.

'DanceSing', wekelijks vanaf 3 januari 2019 om 20.30 uur bij SBS6.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.