RTL 7 brengt gloednieuwe bokscompetitie 'World Boxing Super Series'

zaterdag 2 september 2017

Dé mannenzender van Nederland verrijkt het sportaanbod met een spectaculaire bokscompetitie. Boksliefhebbers kunnen aankomend seizoen hun hart ophalen aan de 'World Boxing Super Series'.

De opening van deze prestigieuze competitie is zaterdag 9 september, vanaf 22.00 uur, live te volgen bij RTL 7. Marcel Maijer presenteert de avond en Arnold Vanderleyde voorziet de wedstrijd van vakkundige analyses.

Marco Louwerens, Zenderdirecteur RTL 7: 'Ik ben trots dat we de 'World Boxing Super Series' gaan uitzenden bij RTL. Deze nieuwe bokscompetitie brengt niet alleen de beste boksers ter wereld, maar ook de spanning en klasse waar iedereen van geniet. Hiermee versterkt RTL 7 het sportaanbod in Nederland. De trofee draagt de titel 'Muhammed Ali Trofee.' Dat past goed bij de competitie, omdat alleen de allerbeste de trofee omhoog mag houden.'

Unieke en prestigieuze competitie
De 'World Boxing Super Series' is een unieke competitie opgebouwd uit meerdere wedstrijden binnen één seizoen in plaats van losse evenementen zoals dat tot nu toe het geval is. In totaal betreden zestien boksers de ring, waarvan zes huidige wereldkampioenen in twee gewichtsklassen: Cruisergewicht en Super-middelgewicht. In het debuutjaar is er een prijzenpot van 50 miljoen euro te verdelen, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om het winnen van de prestigieuze 'Muhammad Ali Trophy'.

In september en oktober vinden de kwartfinales plaats, met op 9 september de eerste kwartfinale tussen Oleksandr Usyk en Marco Huck. In het nieuwe jaar gaat de competitie verder met in januari en februari de halve finales. De finales vinden plaats in mei. Dat maakt de meimaand tot ultieme finalemaand bij RTL 7, met de eindstrijd in de Europa League, Premier League Darts en dus de 'World Boxing Super Series'.

'Wolrd Boxing Super Series: Usyk vs. Huck', zaterdag 9 september vanaf 22.00 uur bij RTL 7.

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.