Stef wint finale van 'De Beste Singer-Songwriter van Nederland'

dinsdag 29 juli 2014

Maandagavond werd Stef uitgeroepen tot de winnaar van het VARA-programma 'De Beste Singer-Songwriter van Nederland' 2014. Tijdens de live-finale vanuit het 'Paard van Troje' in Den Haag zong Stef het nummer 'She will help you out'.

De jury, bestaande uit Giel Beelen, Sanne Hans, Eric Corton, Jacqueline Govaert, Chef’Special en Paul Rabbering, spraken allemaal vol lof over Stef. Sanne: 'Ik heb een zwak voor Stef, wat hij ook uitpoept het maakt niet uit’. Giel: ‘Uiteindelijk heb ik gekozen voor de singer-songwriter die de afgelopen tijd echt de beste liedjes heeft geschreven en waarvan ik denk dat het nu zijn tijd is om te vlammen. Stef is een fantastische zanger, hij pakt ons steeds weer in!'

Winnaar Stef: 'Ik was al heel blij met deze kans om mee te doen aan dit programma. Ik ben heel blij dat ik al deze mooie artiesten heb mogen ontmoeten. Ik wil iedereen bedanken!'

Stef wint met deze titel optredens op onder anderen het grootste festival van Europa Sziget, het nieuwe singer songwriter-festival The Brave, een podiumplek volgend jaar op Altersonic Noorderslag en spelen in het voorprogramma van de clubtour van Jacqueline Govaert. Dit alles om een glanzende start te geven aan een hopelijk succesvolle carrière.

anaf 12 september start de concerttour waarin alle zes de finalisten optreden in negen verschillende zalen door het land. Kijk op de website van 'De Beste Singer Songwriter' voor meer informatie over de tour en om alle nummers terug te luisteren.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.