TV-zender Spike komt met nieuw eyecatching design

maandag 29 oktober 2018

Viacom-zender Spike komt met een scherpe nieuwe uitstraling en introduceert de slogan 'Full Contact TV'. De actie gedreven entertainmentzender laat hiermee nog duidelijker zien waar het voor staat: ambitieus, grensverleggend, eigentijds.

Spike trekt de nieuwe stijl door op de zender, online en in campagnes. Met de nieuwe stijl kiest Spike ook voor een nieuw geluid, waaronder een andere station voice: JayJay Boske. Zijn toegankelijke, rebelse en positieve stem sluit naadloos aan bij Spike. Met zijn presentatie-ervaring voor 'The Spike Room' en 'Spike Presents: WFL MMA & Kickboksen' is JayJay geen onbekende van de zender.


Spike Refresh
De refresh voor Spike is volledig in-huis ontwikkeld bij Viacom International Media Networks, van concept tot eindproduct. De nieuwe eyecatching brand design identity is opgebouwd uit verschillende onderscheidende elementen zoals een custom animated 'shifting alphabet', een verticaal bewegende tune-in en kenmerkende talent titles in de vorm van een focus box. Het standaard lettertype is daarnaast aangepast om de showtitels een extra edge te kunnen geven. Het kleurenpallet van Spike bestaat voortaan uit zwart, wit en fel geel.

Brand campagne
De volledige rebranding van Spike wordt ondersteund met een grootschalige brand campagne in samenwerking met creative agency CapeRock. Zij vertaalden de nieuwe huisstijl door naar een campagne die gericht is op het bouwen van awareness voor de zender. De campagne draait nu en omvat onder meer Out-of-Home (OOH), digitale abri’s, radio en digital advertising.

Nieuwe programmering
En er is meer… Spike breidt haar programmering uit met een groot aantal nieuwe shows. Nog dit kwartaal zijn er in totaal 14 nieuwe shows of seizoenen te zien, waarmee Spike verschillende genres toevoegt aan haar programmering zoals crime, gaming & pranking en films. De belangrijke pijler contact sports zit in het DNA van Spike en blijft staan met het aanbod Bellator MMA en Kickboxing en World Fighting League. Nieuwe shows zijn onder meer: 'The Carbonaro Effect', 'All New Traffic Cops', 'Full Throttle Saloon' en 'Hellavator'. Kortom: actie gedreven entertainment. Spike werkt aan een aantal nieuwe Nederlandse producties voor 2019.

Spike = Full Contact TV
Spike, onderdeel van Viacom Benelux, biedt actie gedreven entertainment. Een mix van competatieve en creatieve reality, martial arts, extreme foods, street & true crime, gaming & pranking en films. Van internationale shows zoals 'Bar Rescue', 'Ghost Adventures', 'The Carbonaro Effect' en 'Dallas Cowboys Cheerleaders' tot lokale shows zoals 'The Spike Room', 'Team Kops' en 'Ink Master: Meesters van de Lage Landen'. Met Spike presents brengt Spike daarnaast de vechtsport dichterbij het publiek met het toonaangevende 'Bellator MMA', waarin 's werelds beste vechters het tegen elkaar opnemen in de ring, World Fighting League waar Nederlands vechtsporttalent een podium krijgt en documentaires over de beste Nederlandse vechters.

Spike is in heel Nederland 24/7 te zien in het basispakket van alle grote operatoren zoals bij Ziggo op kanaal 16, KPN, Telfort, XS4ALL, KPN Play en Glashartmedia op kanaal 13, Caiway kanaal 18, T-Mobile Thuis kanaal 19 en Canal Digitaal kanaal 20.

Persbericht Viacom/Spike
http://www.spiketv.nl

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.

Dossiers